عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
حجت الاسلام پناهیان:
مراسم عزاداری شب دهم محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی در هیئت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

عقیق:مراسم عزاداری شب دهم محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی در هیئت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع) شب گذشته دوشنبه ۱۸ شهریورماه برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم به سخنرانی با موضوع «آخرین آمادگی برای ظهور، اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه» پرداخت و اظهار داشت: بسیاری از تنش‌ها و گفتگوهای سیاسی را باید در کشور حذف کرد. برای این امر، راه‌حلی دارم که ریشه آن در بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان در ماه رمضان است. مقام معظم رهبری درباره فعالیت خودجوش فرهنگی جوانان از تعبیر آتش به اختیار استفاده کردند، در بیانیه گام دوم انقلاب بر جوانان تاکید کردند، بر دولت جوان انقلابی تاکید کردند و در شرح بیانیه گام دوم، حدود ۱۰ راهکار به جوانان برای آباد کردن کشور معرفی کردند که هرکدام برای عبور از بدنه سیاسی و مدیریتی کشور با استفاده از ظرفیت‌های قانونی است که اگر این پیشنهادات انجام شود، بسیاری از تنش‌های سیاسی کنار می‌رود و بسیاری از افرادی که با رانت و پارتی در منصب‌ها قرار گرفته‌اند، خود به خود حذف می‌شوند.

وی با بیان اینکه با این روش‌های مدیریت در جایگاه اصلی خود قرار می‌گیرد، افزود: بسیاری از مدیریت‌های کشور کاملا فنی است و اصلا سیاسی نیست. مقام معظم رهبری ۱۰ راهکار ارائه دادند و فرمودند می‌توان ۵۰ مورد دیگر مانند آن هم ذکر کرد که با انجام آن‌ها دیگر تفاوتی ندارد، فرماندار، استاندار، نماینده مجلس، امام جمعه و ... چه کسی باشد؟ زیرا این افراد در دایره خدت به مردم می‌افتند.

پناهیان ادامه داد: ایشان فرمودند جوانان گروه‌های کاری برای فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، جهادی و ... تشکیل دهند و فرمودند فعالیت سیاسی نه برای گروه‌های حزبی بلکه فعالیت مستقل برای اجرای بهتر امور و به طور مثال گروه برای مطالبه‌گری تشکیل دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: جوانان براساس بیانیه گام دوم و شرح مقام معظم رهبری باید فعال شوند و طرح بدهند که مشکلات را حل کنند و در این صورت مسئولین موظف به پاسخگویی هستند. مانند همین موجی که برای شفافیت آرای نمایندگان ایجاد شده است، این موج را جوانان ادامه دهند، مجلس مجبور است سریع‌تر تصویب کند تا علت تاخیر در پنهان‌کاری آرا خود را نشان دهد.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین