عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: مردهایی که در مجلس هستند و نامرد نیستند، تا وقتی رأی‌ها شفاف نشده، در هر رأی‌گیری رأی خودشان را صریحاً اعلام کنند و الا دارند از این فرصتِ پنهان‌کاری سیاسیون جَلَب، سوءاستفاده می‌کنند.

عقیق:مراسم عزاداری شب هفتم محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی در هیأت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع) شب گذشته جمعه ۱۵ شهریورماه برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم به سخنرانی با موضوع «آخرین آمادگی برای ظهور، اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه» پرداخت و اظهار داشت: براساس دانش بشری و دستورات دینی و براساس حکمت و نگاه عمیق اصول مدیریت در جامعه با اصول مدیریت در خانواده و زندگی فردی یکی است.

وی افزود: در طول انقلاب هرچه ضربه خوردیم، تنها ناشی از ناتوانی در مدیریت بوده و همچنان نیز ادامه دارد زیرا درک اصول عمومی از مدیریت صحیح وجود ندارد.

پناهیان با بیان اینکه اصلاح خانواده به درس اخلاق نیست، بلکه به اصلاح روش‌های مدیریت است، گفت: اولین اصل در مدیریت خانه، زن برای مرد، مرد برای زن، پدر و مادر برای فرزندان و فرزندان برای پدر و مادر حفظ عزت خانواده‌ است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در جامعه نیز عزت مردم باید حفظ شود وگرنه آغاز همه فسادها و بی‌بندوباری‌هاست لذا سیاسیون موظف به حفظ عزت مردم هستند، گفت: در آیات قرآن کریم برای مدیر فاسد و مفسد مثال فرعون است که اولین اصلی که زیر پا می‌گذارد، نابود کردن عزت مردم است.

پناهیان گفت: اولین آسیب مدیریت و قدرت گرفتن بر دیگران در نظر نگرفتن کرامت انسان‌هاست و نکته دوم این است که باید هر کاری صورت می‌گیرد در جهت حفظ دیگران باشد.

این سخنران دینی تصریح کرد: در خصوص فرعون در سوره زخرف داریم : «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ ۚ إِنَّهُمْ کَانُوا قَوْمًا فَاسِقِینَ؛ پس او قومش را سبک مغز شمرد [و آنان را با وسوسه و اغواگری فریفت و خوارشان کرد] در نتیجه از او اطاعت کردند؛ زیرا آنان مردمی فاسق و نافرمان بودند.»

وی افزود: این استخفاف در دوران ما چه نمونه‌هایی دارد. مراقب باشید سیاسیون عزت و کرامت قوم ایران را در مقابل غربی‌ها از بین نبرد. این استخفاف نشانه اطاعت از فراعنه جهانی است.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

تعداد بازدید : 19

 

پناهیان در این مراسم همچنین با ارائه پیشنهادی درباره شفافیت آراء نمایندگان مجلس اظهار داشت: یکی از راه‌های استخفاف ملت این است که رأی مجلس را پنهان کنند! چرا اکثریت نمایندگان مجلس رأی می‌دهند به اینکه «رأی نماینده‌ها نباید شفاف باشد»؟ آیا ملت را خوار و بی‌مقدار می‌دانند؟ بعد هم برخی به‌صورت بسیار جاهلانه و احمقانه‌ای می‌گویند «مگر می‌خواهید تفتیش عقاید کنید؟!»

وی افزود: مگر شما در مجلس به عقاید رأی می‌دهید؟ شما بی‌خود می‌کنید بر اساس عقاید رأی بدهید. شما باید بر اساس کارِ کارشناسی رأی بدهید نه بر اساس عقاید!

پناهیان افزود: مردم باید بتوانند بر وکلای خودشان مسلط باشند. مردم باید بدانند که نماینده آنها به چه چیزی رأی داده و برای چه رأی داده است؟ ما کاری به عقیده شما نداریم، می‌خواهیم شعور و درک کارشناسی شما را بفهمیم!

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: آی مجلس شورای اسلامی، چه کسی به شما حق داده که شفاف رأی ندهید و شفاف رأی‌ دادن را تفتیش عقاید بدانید؟ بگویید چه چیزی را دارید از ملت پنهان می‌کنید؟

وی ادامه داد: مردهایی که در مجلس هستند و نامرد نیستند، تا وقتی رأی‌ها شفاف نشده، در هر رأی‌گیری رأی خودشان را صریحاً اعلام کنند و الا دارند از این فرصتِ پنهان‌کاری سیاسیون جَلَب، سوءاستفاده می‌کنند. البته اگر یک موضوع امنیتی مطرح بود، طبیعتاً باید پنهان باشد اما نه همه رأی‌گیری‌ها!


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین