
بزنطي گويد امام جواد مي فرمود حق تعالي پدرم را به «رضا» مسمي گردانيد براي اين كه او پسنديده خدا بود در آسمان و پسنديده رسول و ائمه اطعار بود در زمين و همه از او خشنود بودند و اورا براي امامت پسنديدند.
بزنطي در ادامه مي گويد عرض كردم مگر همه پدران شما پسنديده خدا و رسول و امامان نبوده اند.فرمود :بلي
گفتم :پس چرا فقط او(ايشان)را در ميان آنها به اين نام ملقب گردانيدند؟
فرمود :براي اين كه از اودوست و دشمن هردو راضي بودند و اتفاق دوست و دشمن بر خشنودي ،مخصوص آن حضرت بود،بدين جهت اورا بدين اسم مخصوص گردانيدند
211004/
بخش اول گفت و گوی عقیق با استاد حسین انصاریان: