عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
حاج علی انسانی شاعر اهل بیت(ع) گفت: امسال در روز یکشنبه ۳ شهریورماه جشن روز مباهله در مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفت‌تیر (سرچشمه) برگزار می‌شود.

عقیق: حاج علی انسانی شاعر اهل بیت(ع) در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری جشن روز مباهله اظهارداشت: روز مباهله بعد از عید غدیرخم از ایام ویژه در موضوع امامت و ولایت است که متاسفانه این روز علی‌رغم آن‌که از افتاخارات شیعه است، مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) می‌فرماید: بزرگترین فضیلت امیرالمومنین(ع) در آیه مباهله مطرح شده است، تصریح کرد: در سال دهم هجرى، افرادى از سوى رسول خدا (ص) مأمور تبلیغ اسلام در منطقه نجران از بلاد یمن شدند که مسیحیان نجران ممانعت کردند و به لجاجت پرداختند.

هنگامی که مسیحیان از پیامبر اسلام (ص) اطاعت کردند

انسانی ادامه داد: آیه‌ای از سوی خداوند نازل شد که ای پیامبر با آن‌ها مباهله کن که در روز مباهله مسیحیان با نظاره کردن افراد حاضر در کنار پیامبر(ص) پشیمان شدند و اطاعت کردند که اگر پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به نفرین آن‌ها می‌پرداختند هیچ مسیحی برروی زمین باقی نمی‌ماند زیرا عیسی(ع) بر اطاعت از پیامبر اسلام مسیحیان را سفارش کردند بود.

برگزاری جشن مباهله در تهران

این شاعر اهل بیت(ع) با اشاره به برگزاری جشن سالانه روز مباهله در تهران تصریح کرد: هرسال در روز مباهله جشنی در تهران برگزار می‌شود که امسال در روز یکشنبه ۳ شهریورماه جشن روز مباهله در مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفت‌تیر (سرچشمه) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم از اذان مغرب برگزار خواهد شد، گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام حامد کاشانی به سخنرانی خواهد پرداخت و شعرخوانی، سرود، انجام ورزش‌های باستانی، اجرای نمایشنامه روز مباهله و ... از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

انسانی افزود: مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفت‌تیر (سرچشمه) واقع در میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی پور است.

برگزاری جشن مباهله در دیگر شهر‌ها

این شاعر اهل بیت(ع) در پایان خاطرنشان کرد: امسال الحمدلله برگزاری مراسم جشن در شهرهای دیگر همچون مشهد، اصفهان، همدان، شیراز و رفسنجان برگزار خواهد شد.

در ادامه فیلم دعوت عموم عاشقان اهل بیت (ع) برای حضور در این مراسم توسط علی انسانی شاعر و مداح اهل بیت (ع) تقدیم می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین