عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۸
سخنرانی استاد شیخ حسین انصاریان در شب نوزدهم ماه رمضان
پیغمبر می فرمایند هفته ای یک بار پرونده شما به من عرضه می شود وقتی عبادات شما را می بینم خوشحال می شوم و وقتی گناهان تو را می بینم برایتان طلب عفو می کنم...

عقیق : مراسم احیاء شب قدر مصادف با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حسینیه همدانی ها با سخنرانی و اجرای مراسم احیاء استاد حاج شیخ حسین انصاریان برگزار شد .

سخنران ابتدای مجلس، بعد از خواندن دعای جوشن کبیر به بیان احکام خمس پرداخت و در ادامه نکاتی پیرامون تولی و تبری، استغفار و لعن بر قاتلان امیرالمومنین (ع) که از اعمال شب 19 ماه رمضان است، بیان شد. و در ادامه مداح اهل بیت علیه السلام با خواندن شعری ذکر مصیبتی از اباعبدالله (ع) کرد.

استاد انصاریان قبل از مراسم احیاء نکاتی پیرامون توبه بیان کردند، که در ادامه گزیده ای از سخنرانی ایشان را مرور می کنیم.

*از عالی ترین مقاماتی که خداوند برای انسان قرار داده ، مقام توبه است . این مقام آثار مهمی در دنیا هنگام مرگ و در برزخ و قیامت دارد. به تاخیر انداختن توبه گناه است. این حرف شیطان است که بگوییم پیر می شویم و توبه می کنیم. چه تضمینی وجود دارد که عمر آدمی تا پیری ادامه یابد . در نتیجه از این نظر توبه واجب فوری است.

*گناهی که در ارتباط با مردم است مثل خوردن مال مردم با استغفار بخشیده نمی شود . هر گناهی توبه خاص خود را دارد (برگرداندن مال مردم) هر گنهکاری با توبه بخشیده می شود غیر از قاتلان اباعبدالله الحسین (ع) و کسانی که در کربلا مقابل حضرت ایستادند.

*خداوند می فرمایند من عاشق توبه کار هستم. مخصوصا اگر توبه کار جوان باشد. خداوند می فرمایند هر چه قدر گناه داری حتی به اندازه کف روی دریا هم که باشد، من می بخشم . من حتی بسیاری از گناهانت را از فرشتگان هم پوشانده ام.

*خداوند به انسان می گوید عبادت کم تو را قبول می کنم و گناه زیاد تو را می بخشم و از گناهانت چشم پوشی می کنم با این حال در قیامت به ائمه اطهار مقام شفاعت را دادم تا تو را شفاعت کنند. در قیامت چنان پر رحمتم را باز می کنم که حتی ابلیس هم امید دارد بخشیده شود. خداوند کریم در را به روی کسی نمی بندد او محبت و لطف بی نهایت است.

*خداوند به گنهکاران مهلت می دهد اما خود انسان است که مهلت را از دست می دهد. خداوند به قوم نوح 950 سال مهلت داد. خداوند به پیغمبر فرمود اینان امت ضعیفی هستند . تو برای آنها توبه کن . پیغمبر می فرمایند هفته ای یک بار پرونده شما به من عرضه می شود وقتی عبادات شما را می بینم خوشحال می شوم و  وقتی گناهان تو را می بینم برایتان طلب عفو می کنم. اما اگر می خواهید توبه و بخشش سرعت بگیرد باید سراغ اباعبدالله الحسین (ع) برویم .

 *پیامبر (ص) می فرمایند امام حسین (ع) سفینه نجات است . امام عسگری (ع) از قول پیغمبر می فرمایند خدا بر گریه کنندگان و عزاداران امام حسین(ع) صلوات می فرستد .  « صلی الله علی الباکین علی الحسین علیه السلام » حضرت رضا(ع) فرمودند واجب است به کسی مثل حسین (ع) هر گریه کننده ای، گریه کند.


در پایان بعد از سخنرانی مراسم احیاء و قرآن به سر گرفتن توسط استاد انصاریان برگزار شد .

 






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میثم به دانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
0
1
سلام.واقعا خدا قوت.فقط استاد انصاریان
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین