عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
حجت الاسلام احمد پناهیان:
یک مدرّس حوزه و دانشگاه معتقد است که جریانی داخل کشور به بی‌حجاب‌ها اطمینان داده است. این افراد می‌خواهند با اصل نظام و حاکمیت دینی مبارزه کنند.

عقیق:حجت‌الاسلام احمد پناهیان پژوهشگر و مدرّس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگویی

گفت: تقلیل ارزشی مثل حجاب در جامعه به‌صورت عمومی اتفاق نیفتاده است، عده‌ای دلقک‌وار تظاهر به این معنا می‌کنند یعنی قبلاً این عده بودند و با این بدحجابی هم رفت‌وآمد می‌کردند اما الآن به‌نظر می‌رسد این افراد به‌نحوی تقویت شده‌اند.

وی افزود: در این دولت و حاکمیت فعلی این دسته از افراد احساس امنیت کردند و اگر این امنیت را احساس نکرده بودند دست به چنین رفتارهایی در این حد نمی‌زدند، مطمئن باشید کسی که اهل گناه است در عمق وجودش ترس وجود دارد، به‌نظر می‌رسد جریانی این افراد را به اطمینان رسانده و آنها را برای این امر تربیت کرده و آموزش داده است. این افراد می‌خواهند با اصل نظام و حاکمیت دینی مبارزه کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: در برخی مواقع افرادی با برنامه ورود کرده‌اند و به ترویج بی‌حجابی پرداخته‌اند، به‌نظر می‌رسد تعلل اصلی را نیروهای امنیتی و نظامی انجام می‌دهند، اگر در حوزه‌های مختلف درست و مرّ قانون را عمل کنیم، خیلی از موضوعات اصلاح می‌شود و این عده اندک دیگر نمی‌توانند این‌گونه فضا را تاریک نشان دهند که دیگر کسی در جمهوری اسلامی عفاف و حجاب را نمی‌خواهد.

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: افرادی که در جامعه کشف حجاب می‌کنند به‌طور رسمی اعلام می‌کنند که این کار به کسی ارتباطی ندارد، وقتی از آنها علت این کار را جویا می‌شویم و درخواست می‌کنیم که حجابشان را رعایت کنند، هم همین پاسخ را می‌دهند که "به شما چه ارتباطی دارد؟!"، وقتی همگی این پاسخ را می‌دهند متوجه می‌شویم این افراد یک سازمان و آموزش دیده هستند.

مبارزه با بی‌حجابی یک میدان جنگ فرهنگی است

وی گفت: اولین کسی که در این حوزه باید پاسخگو باشد وزیر اطلاعات و وزیر کشور است. چرا شما این‌قدر فضای امنی برای این دسته از افراد آماده کردید تا به آموزش این‌گونه افراد بپردازند؟ امروز مبارزه با بی‌حجابی یک عرصه جنگ فرهنگی است و مسئولان امنیتی و اطلاعاتی باید بسیار جدی‌تر از گذشته در این حوزه ورود پیدا کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر وزارت اطلاعات در این حوزه با قدرت وارد شود موفق خواهد بود، چطور یک شبکه عظیم جاسوسی آمریکایی را شناسایی و بعد با آن برخورد می‌کنند، آیا نمی‌شود این گروهک‌ها و محافل زیرزمینی را شناسایی کنند؟ آیا نیروی انتظامی و آگاهی نمی‌تواند دست‌های پشت‌پرده اینها را شناسایی کند؟

حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: مسئولان ما باید طوری رفتار کنند که عده‌ای نیایند این شبهه را مطرح کنند که مردم از دین خسته شدند و میلی به حجاب ندارند، اگر مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران از دین خسته شده بودند، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی کاری می‌کرد که خود مردم ریشه نظام را بکنند اما مردم نشان دادند با وجود همه سختی‌ها و مرارت‌ها هنوز محکم‌ترین افراد در میدان معنویت؛ محرم، عاشورا، ماه مبارک رمضان، اربعین، راهپیمایی 22 بهمن، روز قدس و... هستند. این مردم نشان دادند که پایبند به دین هستند و این مسئولان هستند که باید پاسخگوی مردم باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین