عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
حسن پلارک:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: کارگاه ساختمانی داخل حرم امام حسین(ع) تا یک ماه آتی کاملاً جمع‌آوری خواهد شد و تا اربعین امسال، بخش داخلی گنبد جدید حرم امام حسین(ع) رونمایی می‌شود.

عقیق:حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌وگویی با اشاره به روند ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع) اظهار داشت: این طرح یکی از ضروریات عتبات عالیات است که تحت عنوان پروژه معراج اجرایی شد که در این راستا ابتدا زیرساخت لازم و تقویت ستون‌ها انجام شد و در گام دوم گنبد، طراحی و ساخته شد.

نازک‌سازی ستون‌های حرم حسینی برای توسعه فضای زیارت

وی ادامه داد: در فرایند تقویت ستون‌ها، نازک‌سازی ستون‌ها نیز انجام شد تا فضای بیشتری جهت زیارت برای زائران فراهم شود.

جمع‌آوری داربست‌های داخل حرم امام حسین(ع) تا یک ماه آینده

وی با بیان اینکه امور عمرانی داخل حرم به اتمام رسیده و تقویت ستون‌ها پایان‌یافته است، گفت: نازک‌سازی ستون‌ها نیز پایان‌یافته است و روند ترفیع گنبد از داخل به تمام شده و تا یک ماه آینده، تمامی داربست‌های داخل حرم بازخواهد شد و زائران هیچ نشانه‌ای از کارگاه ساختمانی را داخل مشاهده نکنند.

پلارک تصریح کرد: ان شاء الله تا اربعین امسال گنبد جدید از داخل حرم رونمایی خواهد شد.

گنبد جدید حرم امام حسین(ع) دو ماه دیگر به کربلا می‌رود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه گنبد جدید هم‌اکنون در حال طلاکاری خشت‌ها در استان کرمان است، تصریح کرد: به‌محض پایان یافتن طلاکاری خشت‌ها تا دو ماه آینده، گنبد مستقیماً از کرمان به کربلا ارسال خواهد شد و برروی حرم نصب می‌شود.

روش کمک مردم به ساخت صحن جدید عقیله بنی هاشم در کربلا

وی با بیان اینکه احداث صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلای معلی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های پیش‌روی این ستاد است افزود: با اجرای این توسعه ۱۴ برابری حرم را شاهد خواهیم بود که مردم می‌توانند از طریق روش پرداختی #۲۳۳* کمک‌های خود را واریز کنند.

پلارک اضافه کرد: صحن عقیله بنی‌هاشم درست در همان محل نبرد روز عاشورا احداث می‌شود لذا قطعاً قطعه‌ای از بهشت است لذا مردم نباید این فرصت را از دست دهند که ان شاء الله برای اربعین امسال سازه‌های این صحن نصب خواهد شد تا زائران بتوانند در آن اسکان یابند.

پایان ساخت صحن جدید حرم امام حسین(ع) تا چهار سال دیگر

در پایان خاطرنشان کرد: براساس اعلام اولیه این پروژه ۶ سال به طول خواهد انجامید که تاکنون دو سال سپری‌شده است و ان شاء الله تا دو سال آینده این پروژه پایان خواهد یافت و در ادامه زمان باقیمانده به تزیینات بپردازیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین