عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۲۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
معاون ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران گفت: طرح «غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد» با شعار برنامه‌های امسال «اخلاق، نشاط و معنویت» در ۷۰۰ مسجد تهران برگزار می‌شود.

عقیق:حجت‌الاسلام مجتبی تختی پور معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌های این کانون‌ها در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اظهار داشت: همزمان با تعطیلات تابستان، طرح «غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد» در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران با شعار برنامه‌های امسال «اخلاق، نشاط و معنویت» در ۶ محور «قرآن و عترت»، «آموزش و توانمندسازی»، «شبکه‌سازی و فضای مجازی»، «کتاب و کتاب‌خوانی»، «هنر متعالی» و «فعالیت‌های اجتماعی» برگزار می‌شود.

۷۰۰ مسجد مجری طرح «غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد»

وی با بیان اینکه این طرح براساس ابلاغیه ستاد عالی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تاکنون در سطح کانون‌های استان تهران دو جلسه توجیهی و هماهنگی برای برگزاری هرچه بهتر این طرح برگزار شده است.

تختی پور اضافه کرد: در مجموع ۱۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان تهران فعال هستند که در مجموع حدود ۷۰۰ کانون برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت را برگزار خواهند کرد.

برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت

معاون ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران گفت: در محور قرآن برنامه‌های آموزش حفظ و روخوانی قرآن،‌ در محور عترت برنامه‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه‌خوانی، در محور آموزش و توانمندسازی براساس مقطع سنی و جنس کودکان و نوجوانان آموزش‌های شهروندی و فنی و حرفه‌ای به آنان ارائه می‌شود.

وی افزود: در زمینه شبکه‌سازی و فضای مجازی، برنامه‌های سواد رسانه‌ای و حضور در این فضا دنبال می‌شود و در زمینه کتاب‌خوانی نیز علاوه بر حمایت از کتابخانه‌های مساجد، مسابقات کتاب‌خوانی نیز در دستور کار است.

نحوه ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی

تختی پور در پایان با اشاره به اینکه برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت از اول تیرماه آغاز می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به کانون‌های فرهنگی و هنری ثبت‌نام داشته باشند و حتی اگر عضو کانون نیز نباشند می‌توانند برای اولین بار ثبت کنند. همچنین یک نرم‌افزار موبایلی با عنوان «نفحات بچه‌های مسجد» نیز طراحی شده است که علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق نیز ثبت‌نام کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین