عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
حجت الاسلام خدایی تأخیر در امر ازدواج، را از عوامل بروز چشم چرانی دانست و گفت: این امر از هدایای نامطلوب فرهنگ و تمدن غرب به جوامع اسلامی بود، چه بسا تمام ارزش‌های اخلاقی و اسلامی و اجتماعی نادیده گرفته می‌شود.
عقیق: چشم چرانی در حقیقت در مقابل چشم پوشی است که به معنای نگاه شهوت آلود به نامحرم با قصد لذّت طلبی جنسی انجام می شود. نگاه‌های عادی و طبیعی در روابط اجتماعی که با افراد چه جنس موافق و چه جنس مخالف داریم، بحث تحریک شهوت و لذت جنسی در آن نیست و داخل در مفهوم و مقوله چشم چرانی نیستند ولی نگاه‌های ادامه داری که با انگیزه لذت جنسی و باعث تحریک شدن غریزه و میل جنسی می‌شود، تحت عنوان چشم چرانی تعریف می‌شود.
 
 
حجت الاسلام خدایی بیان اینکه منشأ تمام گناهان از چشم و چشم چرانی آغاز می‌شود، گفت: چشم پاک، فرد را از گناهان حفظ می‌کند و چشم ناپاک، زمینه ساز گناهان است.
 
این کارشناس مذهبی اظهارکرد: چشم دارای حد و مرز می‌باشد که اگر فردی از حدود این نعمت الهی تجاوز و تعرض کند به چیزهایی که مورد نظر و امضاء شارع مقدس نیست تعرض خواهد نمود. مراقبت از نگاه و اعتقاد به خدا و یقین داشتن به حضور او در همه جا، توجه به دستورات قرآنی و روائی و ازدواج و تقویت اراده و ... از عوامل کنترل چشم چرانی در برابر گناهان است.
 
حجت الاسلام خدایی با اشاره به آثار چشم چرانی گفت: چشم چرانی یک بیماری و عادت زشت و ناپسندی است که گریبان‌گیر برخی از افراد جامعه به دلایل مختلف شده است. برای مبارزه با این عادت ناپسند، باید مفهوم و آثار و عواقب و زمینه‌های بروز آن اطلاع یابیم و سپس از راهکارهای عملی آن نسبت به کنترل آن اقدام کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه چشم چرانی در فضای اجتماعی و زندگی روزمره باعث نا امن شدن فضای اجتماعی می‌شود، که خود این امر زمینه بروز فساد و گذرگاه ورود به منجلاب و فسادهای اخلاقی و جنسی را مهیا می‌کند اظهارکرد: چشم چرانی امنیت و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد. نگاه‌های آلوده و مسموم و شهوت انگیز، آتش درون را شعله ور می‌سازد و محصولی به نام فحشاء و سیاهی دل را در پی دارد.
 
بی حجابی؛ هرزگی و چشم چرانی را رواج می‌دهد
 
وی در باب عوامل و زمینه‌های بروز چشم چرانی نیز گفت: خودنمایی جنس مخالف خصوصاً زن‌ها وقتی که عفت و حیاء خود را از دست بدهند و با بی حجابی، تجمّل و آرایش‌های کاذب و لباس‌های بدن نما وارد خیابان و بازار می‌گردند و زینت بخش و رونق دهی و منظر نگاه‌ها و تماشاهای جوانان می شوند هرزگی و چشم چرانی را رواج می‌دهند، خویشتن داری جوانان از بین می‌رود و مستقیماً بدون هیچ هزینه‌ای در دام فساد و شیطان گرفتار می‌شوند.
 
این کارشناس مسایل مذهبی تأخیر در امر ازدواج، را از عوامل بروز چشم چرانی دانست و گفت: این امر از هدایای نامطلوب فرهنگ و تمدن غرب به جوامع اسلامی بود، چه بسا تمام ارزش‌های اخلاقی و اسلامی و اجتماعی نادیده گرفته می‌شود.
 
حجت الاسلام خدایی با اشاره به این نکته که زن اگر حشمت و حیاء را از دست بدهد به بیراهه کشیده می‌شود و دیگران را نیز به بیراهه می‌کشاند اذعان کرد: لذا این عوامل باعث رغبت جنس مخالف شده و چشم چرانی را رواج می‌دهد.
 
وی احیاء اعتقادات و الزام به آن را از جمله راه‌های درمان چشم چرانی عنوان کرد و گفت: احادیث زیادی در خصوص توصیه و عمل به کارهای خوب در آموزه‌های دینی ما وجود دارد. از جمله امر و تأکید به ازدواج که این دستور اسلام و گردن نهادن به این سنت حسنه، چشم چرانی را علاج می‌بخشد.
 
پایبندی و مداومت به احکام اسلامی خصوصاً در تزکیه نفس و توجه به عواقب بد پدیده شوم چشم چرانی. توجه به آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) در خصوص بستن چشم و فرو انداختن چشم که بهترین عامل بازدارنده از شهوت است و از همه مهم تر اینکه انسان بداند که در محضر خداست. از دیگر نکاتی بود که این کارشناس مسایل مذهبی در خصوص راه‌های درمان چشم چرانی متذکر شد.
 
در حوزه فردی فقط، ارشاد و راهنمایی فرد چشم چران مؤثر است
 
حجت الاسلام و المسلمین خدایی در پاسخ به این سوال که برخورد جامعه و افراد با شخص چشم چران باید چگونه باشد نیز گفت: فرهنگ سازی و شناساندن معارف احکام و آموزه‌های دینی و آثار شوم چشم چرانی باید در جامعه گسترش یابد و بعد از فرآیند اتمام حجّت نسبت به آثار شوم چشم چرانی، باید افراد چشم چران برخورد جدی داشته باشد. مقوله امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار قرار گیرند. از این امر مهم نباید چشم پوشی کرد، با صراحت و قاطعیت خواسته شود تا رفتارش را تغییر دهد و بی قضاوت نباید گذر کرد.
 
وی با یاد آوری این نکته که برخوردهای فیزیکی، باعث تشدید و لجاجت افراد در حوزه اجتماعی آن خواهد داشت تصریح کرد: در حوزه فردی فقط، ارشاد و راهنمایی مؤثر خواهد بود.
 
وی در پایان وظیفه حکومت را در قبال این مهم، مهیا نمودن زمینه‌های امنیت، آرامش و آسایش و تصویب باورهای دینی در افراد دانست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
سحر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
1
21
ایشان که فرمودند ابات و احادیث جهت جلوگیری از چشم چرانی و بی عفتی تاکید بر ازدواج نمودند خواهشا خودشونم شرایطو فراهم کنند، الان غریب به 2 ساله من و آقاپسری قصد ازدواج داریم ولی هم من بیکارم هم ایشان به هر دریم زدیم جواب نگرفتیم، میدونید چقد این شرایط سخته؟...چون ما شرایط اقتصادیمون مطلوب نیست ...وقتی جیبمون خالیه، حتی پول بلیط اتوبوسمونم نداریم ایشون هزینه های ازدواج، جهزیه و سایر مخارج ما رو میدن، پس مقصر جوونا نیسن چون خیلیا میخان ازدواج کنن تا دچار گناه نشن ولی شرایط اقتصادی که درست کردن این اجازه رو نمیده ولی چون حداقل جرعه ای دینو ایمان واسشون باقی موند باید بشینن درگاه خدا عجزو لابه کنند مگه معجزه ای رخ بده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
11
27
...چرا گناه رو میندازید گردن خانمها ... اسلام در مورد حجاب مرد هم خیلی حرفها زده پس چرا هیچ کدوم اونها رو رعایت نمی کنید؟...
پاسخ ها
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
ببینید ؛
تاثیر گذاری و نقشی که زنان دارن ؛ خیلی مهم تر و بیشتره . این یه جور بار مسئولیته که اجر و پاداش بسیاری هم داره . مثلا فرض کنید شما یک معلم هستید ؛ 2 تا از دانش آموزان شما میخوان در یک کنفرانس علمی صحبت کنند . یکی از دانش آموزان از قوه ی ارتباطی خیلی عالی برخورداره اما اون یکی در حد یه آدم معمولی صحبت میکنه . حالا شما از کدوم انتظار بیشتری دارید ؟ و به کدوم یک مطالب علمی بیشتری رو گوشزد میکنید ؟
نقش مرد و زن هم دقیقا عین این دو دانش آموزه . زن , دارای جذبه بالا و قوه ی تاثیر گذاری بالاست که همین ویژگی باعث شده تا مسئولیت سنگین تری داشته باشه .
امـــا ...
مرد هم در عین حال باید حد و مرز خودش رو حفظ کنه و مراقب اعمالش باشه .
الیزابت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
9
9
منظور این نیست که خانم ها100 % مقصرن ولی واقعیت این که سهم خانم هادر مهار کردن این عمل زیاده !من خودم با آقایون جوون کار کردم واین جمله ای که می خوام بگم برام یک اصل توی زندگیم شده که:رفتار یک خانم مشخص کننده رفتا رآقایون با اون میشه حالا هر طور که خانم رفتار کنه آقا متناسب با اون عمل خانم رفتار میکنه،اگر یک خانم بالباس مناسب توی اجتماع حاضر بشه مرد نیاز هاش رو تو ی خونه تامین میکنه،نه باچشم چرونی و 000از طرف دیگه وظیفه زن توی خونه بیشتر میشه000
فرشته
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
15
17
جالبه که به خاطر اینکه آقایون نمیتونن چشم هاشونو درویش کنند زن باید بره ... تا آقا گناه نکنه ... آقای محترم اگه توی جمع زن ها بودی و تونستی چشمتو ببیندی و نگاه نکنی میتونی بگی یه مومن واقعی هستی ...
یارو میگفت من اصلا غیبت نمیکنم .. حالا نگو که همیشه تو خونه بوده و کسی رو نمیدیده :))))) ای آقایان تنبل و از خود راضی چرا لقمه رو دور سرتان میگردانید ؟؟؟
پاسخ ها
یک خانم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
من به عنوان یک خانم متاسفم ...خانم عزیز! خدا گفته!....خانم محترم! خدا گفته!......خانم بزرگوار ! خدا گفته!.....شما نعوذبالله از خدا بیشتر میفهمی؟؟؟؟؟ بیشتر میدونی؟؟؟؟؟ .............بابا جان! تو قرآن اومده! .....تو ....باید....خودتو....بپوشونی!.....چون....باید....پاک....بمونی!!!!...........همین!
سودا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
درود بر فرشته. واقعا اسمت برازنده ته.
کوثر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
یک خانم محترم. همین تو و امثال تو هستین که باعث میشین ...فقط بهمون یاد ندادن که خدا رو بپرستیم و حرفاش رو گوش بدیم. از همون بچگی بهمون فهموندن که مرد جنس برتره و زن ضعیف... آدمایی مثل تو به جای اینکه از حقوق خودت دفاع کنی طرفدار مردایی؟ خدا گفته حجاب؟ منم میگم حجاب. ولی خدا به مردام گفته چشم پاکی. خدا به مردا گفته چشم چرونی ممنوع. وقتی پسرا توی خیابون به دخترای چادری هم تیکه میندازن ، دخترای با حجاب و پاکدامن رو به لجن میکشن نشون میده زنا مقصر نیستن. مشکل اون چشمای صاحب مرده ی...
مدیر پایگاه بخشی از پیام شما حذف شد
یک خانم محجبه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
خانم کوثر!....اتفاقا بنده به خاطر ارزشی که برای خودم قائل هستم و برای احترامی که به خودم میذارم میگم باید حجاب داشته باشم. حجاب من ربطی به جنس برتر بودن یا نبودن مرد نداره. تکلیفی بر دوش خودمه و حداقلش اینه که مطمئنم باعث گناه کسی نمیشم. من با همین چادرم به دانشگاه رفتم..درس خوندم...کار کردم! اون هم کار خبرنگاری ! ...و هیچ وقت هم احساس ضعف در مقابل جنس مرد نداشتم.....زن ریحانه است! به این کلام مولایم ایمان دارم و برای همین هم معتقدم من باید ..باید...باید....مراقب پوششم باشم. آخه روی چه حسابی، چه عقل و منطقی میگی حجاب آزادیتو میگیره که اینقدر دلت پره از جنس برتر؟؟؟؟!!!!
سلما
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
یک خانوم محجبه. یک بخش از پیام کوثر رو حذف کردن. مگه نمی بینی؟ مگه نمی بینی که کوثر گفت اگه خدا گفته حجاب منم میگم حجاب ولی مردا جلوی چشمشون رو بگیرن. حجاب باید دوطرفه باشه. اگه من خودمو می پوشونم مردا هم باید... باید... باید جلو چشماشون رو بگیرن. حتی جلوی حرف های حق کوثر رو هم گرفتن. اون که حجاب رو تکذیب نکرده بود. اون فقط مردای... رو محاکمه کرده بود.
مهدیه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
خانم محجبه افراطی. من نباید مواطب باشم مردا به گناه کشیده نشن. خودشون باید چشماشون رو درویش کنن و مواظب اعمالشون باشن.
مرتضي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
4
8
خانمهايي كه آرايش نكنن نميتونن برن بيرون به اينم فكر كنن كه اوني كه كنارشون راه ميره حالا يا شوهر يا برادر و يا پدر، چه حالي پيدا ميكنه وقتي ميبينه كه چشم يك نامحرم به ناموسش دوخته شده...؟! تعداد كمي از مردان شايد بتونن تحمل كنن كه مرداي ديگه به ناموسشون نگاه كنن ولي اگه يه ذره غيرت باشه هم توي مرد و هم توي زن، ديگه اين مسائل پيش نمياد.
درسته كه مرد اختيار چشمش دست خودشه و زن اختيار آرايشش دست خودشه، ولي عدم كنترل هر يك از اينها باعث مشكلات اجتماعي ميشه.
عرض پاياني: سرانه مصرف لوازم آرايشي در ايران رتبه اول دنيا رو داره؛
خانمهاي محترم آرايش هم نكنن براي اوني كه بايد عزيز باشن عزيزن.
بعضي از مردا با آرايش دختر خانوم هاي جوون چنان جذب طرف مقابل ميشن كه تازه بعد از عروسي ميفهمن چه كلاهي سرشون رفته!!!!
پاسخ ها
نیما
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
آفرین عزیزم خیلی قشنگ گفتی.
مسعود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
احسنت به تو آقا مرتضی!
متاسفانه در اکثر افراد جامعه ما امروز دو چیز از بین رفته:1-غیرت مردها 2-حیای زن ها.
حبیب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
9
10
مقصر مرد است. خود خود جنس مرد. مرد باید خودکنترلی داشته باشه و حتی اگر زنی برهنه از 10 سانتی اش رد شد، باز خودش رو کنترل کنه و عاقلانه رفتار کنه.
چرا زن ها باید برای مردهای... فدا بشن؟
................
واقعا چرا ؟

من دانشجو هستم - 20 سالمه - مر هم هستم.
پاسخ ها
یک خانم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
جالبه حرف هایی که زده میشه کاملا مغایر با اصول الهی است. یعنی نعوذبالله ؛ استغفرالله؛ خدا نمیدونسته که به مرد قوه جنسی داده و در مقابلش از زن خواسته که حجاب داشته باشه؟؟ تمام احساسات جنسی که خدا خالقش بوده برای این بوده که با ازدواج مرتفع بشه و در خانواده باشه. نه در کوچه و خیابان ارضا بشه. ...............درسته ورد باید و باید چشم هاشو درویش کنه!.......اما زن هم باید و باید حجاب داشته باشه و خودشو حفظ کنه!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بازم تویی یک خانم؟
دست حبیب آقا درد نکنه که اینقدر عادله.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
3
7
آرایش از کجا شروع شد
-------------از کمبود محبت و بی توجهی --زن محبت دیگران رو با آرایش می طلبید ولی الان تبدیل به عادت و عرف شده-
در تعجب مردی هستم که زنش در کنارشه اما برای خودش نیست بلکه برای لذت دیگرانه--- خطاب به خانوم ها: غیرتتان مساوی غیرت مردانتان است پس چقدر کم غیرت شده ایم چرا که اطمینان میدم به شما وقتی شوهرتون از لذت دیگران با نگاه به شما ناراحت نمیشه خودش در انتظار لذت بردن با نگاه به کسی غیر از شماست!
خسته دل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
2
14
فقط دعا میکنم امام زمان ظهور کنه تا از این دنیای پر از گناه و معصیت و بی بندوباری بعضی از زنا و مردایی که حرمت امامای ما رو ندارن راحت بشیم..
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
1
8
موافق آرایش نیستم. ولی مرد اگه آدم باشه با دیدن یه خانوم حتی آرایش کرده جلوی اون هوسش رو میگیره ، سرش رو میندازه پایین و رد میشه. اما اگه آدم نباشه... بگذریم.
محمد حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
5
3
خيلي جالبه. تو شهري كه اكثراً گرسنه هستند و شهر پُرشده از غذاهاي خوشمزه و رنگارنگ، بعدش ميگن نخوري، عيبه، بده.بابا از گرسنگي دارن جان به جان افرين تسليم ميكنند. اونوقت داريم دنبال مقصر ميگرديم. نزديكه رسوا بشيم اون هم چه رسوايي!
ن....
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
4
6
هم خانومها باید رعایت کنن،هم آقایون . اما این انصاف نیست که حقوق خانومها نادیده گرفته بشه بخاطر بعضی مردای ......! چرا یه خانوم حتما باید خودشو لای 10 متر پارچه بپیچه،اونم فقط رنگای تیره و افسردگی بگیره که چی؟مرد تحریک نشه؟
من خودم با پوشش زننده و آرایش غلیظ مخالفم ولی چرا یه خانوم نباید رنگ روشن بپوشه؟چرا اگه زرد و قرمز و سفید بپوشه همه نگاش می کنن و نمی تونه راحت باشه؟به خدا این انصاف نیست!منظورم پوشش جلف نیستا!سریع موضع نگیرین ،یه مانتوی معمولی که جذب نباشه،یه آرایش خیلی ساده !
چرا باید ما فنا بشیم به خاطر چشم ناپاک دیگران؟چرا؟؟؟؟؟؟
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
0
2
بابا جان شما فکر می کنید این مسئله حجاب به این راحتی حل می شه نه
یه سری چیز ها توی جامعه به صورت زنجیره تی به هم مرتبط اند وقتی توی بقیه زندگی هامون و بقیه فرهنگمون اسلامی نیستیم چطور می تونیم دنبال رفع معضل چشم چرونی و روابط نامشروع دیگه باشیم مشکل از جای دیگه باید حل بشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
0
1
با سلام - نمیخواستم نظر بدم ولی خالی از لطف هم نیست که بدونید که حجاب ظرفیته...خداوند بزرگ به هر بنده ای یک جور ظرفیت داده.. ما نمیتونیم بگیم که کی با معیارهای ما بیحجابه یا باحجابه..اما این هم بدانیم که کسی از پوشش مناسب ضرری ندیده ...
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
0
6
من به عنوان یک زن وقتی تو خیابون راه میرم و دختران بزک کرده با لباس های رنگا و رنگ رو میبینم بی اختیار بر میگردم و نگاشون میکنم چه برسه به مردا اگه ما زنا حجابمون رو حفظ کنیم در واقع به خودمون لطف کردیم میدونید چرا؟ چون فردا روز شوهرای خودمون تو خیابون زنای ارایش شده رو نگا نمی کنن و باعث از هم پاشی زندگیمون نمی شن زندگی من یکی از قربانیان همین ارایش های خیابونی زنان شد که شوهرم هر وقت زنان بزک کرده رو میدید فکر میکرد انها بسیار زیباتر از من هستند چرا که من هیچ ارایشی نمیکردم و هر لباس زیبایی هم که می پوشیدم زیر چادر به چشم نمی امد
نهال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
0
3
نامه ی از بهشت
با عرض سلام
حجاب وکنترل چشمها دو امری هستن که در قران به هر دو مورد هم برای زنان وهم برای مردان اشاره شده وهمه مسول کنترل کردن خود هستن در اخرت هر کس مسول کار خودش هستش اگه در اخرت از اقای پرسیدن چرا جشم چرونی کرده اگه بگه اخه خانم حجاب نداشتن خدا میگه پس ایمان تو چی شد؟اینجا دیگه جوابی نداره ومستقیم تو اتیش هر چند خانم بد حجاب هم مرتکب گناه شده وهمین عاقبت رو خواهد داشت پس چه خوب که هرکس خودش رو در مقابل خدای خودش ببینه نه در برابر بندهای خدا که اقایون بگن مقصر خانم ها هستن وخانمها مقصر رو اقایون بدونن.
پاسخ ها
کیان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
احسنت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
1
4
منم چادری ام باوجود این بازم بعضی مردا چشم چرانی می کنند
خادم فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
0
5
جالب همیشه و همه جا خانم ها مقصرند. ازدواج سخت شده فقط به خاطر مهریه سنگین و فوری فرهنگ سازی میکنند که مهریه پایین بیاد. یا به خاطر خرج عروسی، وام میدن و سازمان ازدواج اسان میزنند. بیکاری زیاد است به خاطر اشتغال خانمها. اقایان بی سوادن و بی مسئولیت به خاطر قبولی زیاد خانمها زود ظرفیت اقایان را بیشتر میکنند. جمعیت کم است به خاطر اشتغال خانمها مرخصی زایمان را زیاد میکنند. تاخیر در فرج اقا به خاطر حجاب خانمها گشت ارشاد میزارن. اقایانی که به راحتی حرف مزنید یک مقدار تفکر کنید مگه در درین اسلام نداریم که یک ساعت تفکر بالاتر از هزران سال عبادت است. تمام این مشکلاتی که ماداریم به خاطر فرهنگ از دست رفته مان است که ان هم به خاطر بی سوادی افرادی هستند که مسئولیت جامعه را به عهده دارند. نه سبک زندگی میدانند چیست و نه میدانند که باید برای بهتر کردن زندگی چه باید کرد. فقط به فکر پرکردن جیب های خودشان هستند.
پاسخ ها
مهدیه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
درود بر فاطمه ی زهرا و خادمش.
نماینده مردها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
1
3
چشم چرانی در مردان غریزه ای است و خداوند به خاطر همین موضوع حتی مرد و زن را تنها در یک اتاق منع کرده ولی بی حجابی خانمها باعث برانگیختن غریزه مردها میشود . ببخشید ... مانند این است که گوشت را جلو گربه بگذاری و از آن بخواهی از گوشت چشم پوشی کند . غریزه در موجودات از هر نیرویی قوی تر است . چرا مردها به زنهای با حجاب نگاه نمی کنند . حتی با دیدن یک زن بی حجاب زنها بیشتر ناراحت میشوند . وا قعا چرا بی حجابی ...
زینب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
0
1
سلام منم دلم میخا د حر ف دلما بزنم در ست است خا نمها ارایش میکنند اما طر ز تبا س پوشید نشو ن را درست کنند ومردان هم بعضی از انها ذا تی چشم چرا ن هستند وکلا هبر دا ر ودختر ها ی سا ده را فر یب میدن
deniz
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
1
با سلام و خسته نباشید
خیلی دوس دارم بدونم چرا اقایون وقتی با خانومشون میرن بیرون .. مدام خانومای غریبه رو دید میزنن .. طبیعت / پوشاک داخل مغازه / حرفای خانومش / و ... از همه چیز میگذرن تا به اون خانومی که از بغل رد میشه نگا کنن و از دست ندن اون لحظه رو ..
نامزد منم متاسفانه این مشکل رو داره .. امکان نداره به همه خانومای که اطرافمون هستن توجه نکنه! توجه میکنه با تمام جزئیاتش!
در حالی که من خودم خیلی رعایت میکنم
و این رفتار نامزدم واقعا اذیتم میکنه
خواهش میکنم راهنماییم کنین
dara
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
0
1
سلام
شوهرم همیشه زنای غریبه رو دید میزنه
از اینکه از رفتار زشتش ناراحت میشم اصلا اعتنا نمیکنه
هر وقت هم که خیلی دوستانه اعتراض میکنم و ...
با صدای بلند سرم داد میزنه و ابروریزی میکنه و منو پیش همه متهم به بد دلی و سوئظن میکنه ...
همه اعتراض هام به حق بود ولی شوهرم منو مقصر میدونه ...
من چیکار باید بکنم ؟؟؟؟؟؟؟؟/
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین