عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
نخستين دانشنامه آنلاين موضوعی و الفبايی امام حسن مجتبی(ع) همزمان با سالروز ولادت با سعادت آن امام همام رونمايی شد.
عقیق: دانشنامه موضوعی و الفبايی امام حسن مجتبی (ع) كه به همت پايگاه جامع عاشورا توليد شده است، حاوی بيش از 1000 واژگان و محتوای مرتبط با امام حسن(ع) در قالب 8 نمايه اصلی است.

«فضائل و مقامات»، «روايات و داستان‌ها»، «كرامات»، «دعاها و نيايش‌ها»، «خطبه‌ها»، «مناظره‌ها»، «سخنان و احاديث» و «خانواده و فرزندان» نمايه‌های اصلی اين دانشنامه را تشكيل می‌دهند.

ويژگی منحصر به فرد اين دانشنامه تركيب دسترسی موضوعی و الفبايی آن بطور همزمان است. اين ويژگی باعث می‌شود تا افراد بتوانند تمامی محتوای مرتبط با آن امام را هم بصورت تفكيك موضوعی و هم بصورت الفبايی، توأماً مشاهده كنند. بدين معنی كه با در اختيار داشتن اين قابليت، می‌توانند بسهولت به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته و آن را پيدا كنند.

بدين منظور كافی است، ابتدا بر روی موضوع مورد نظر خود كليك كرده و پس از آن با كليك بر روی حرف مورد نظر، تمامی واژگانی كه با آن حرف شروع می‌شوند، مشاهده كرد.

تفكيك و دسترسی مستقيم و نمايش واژگان تصادفی در انتهای هر مطلب از ديگر شاخصه‌های اين دانشنامه آنلاين است. علاقه‌مندان می‌توانند به منظور دسترسی به اين دانشنامه به پايگاه جامع عاشورا به نشانی اينترنتی www.ashoora.ir مراجعه كنند.

پيش از اين نيز در راستای تكميل دانشنامه‌های جامع الفبايی و موضوعی در پايگاه جامع عاشورا، دانشنامه‌های عاشورا و امام حسين(ع) (در بيش از 3500 واژه و اصطلاح)، دانشنامه مهدويت و امام زمان(عج) (در بيش از 2000 واژه و اصطلاح) و دانشنامه جامع دفاع مقدس (در بيش از 50000 واژه و اصطلاح) در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

توليد دانشنامه جامع الفبايی و موضوعی امام علی(ع) نيز مراحل آخر را طی كرده و طی چند روز آينده از آن رونمايی می‌شود.
برای مشاهده اين دانشنامه اينجا را كليك كنيد!


منبع:ایکنا

211001






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین