عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
توصيه به هيئات مذهبی؛
معاون تشكل‌های دينی سازمان تبليغات اسلامی گفت: هيئات مذهبی بايد مركز نشر معارف اهل بيت(ع) و سيره و منش زندگی فردی و اجتماعی اين بزرگان باشند.صدور مجوز فعاليت هيئات مذهبی، نظارت مستمر بر فعاليتهای هيئات مذهبی، بازرسيهای مستمر از هيئات مذهبی می‌تواند راه‌گشای دوری از انحرافات در اين نهادها باشد.

عقیق:شيخ الاسلام، معاون تشكل‌های دينی سازمان تبليغات اسلامی، در جلسه هماهنگی تشكل‌های دينی تبليغات اسلامی گفت: با برنامه‌ريزی و ساماندهی تشكل‌های دينی بايد اين مراكز مذهبی را به مركز نشر معارف اهل بيت(ع) برای تبيين و تشريح سيره و منش زندگی فردی و اجتماعی ائمه تبديل كرد.

وی افزود: مردم فهيم و ولايت‌مدار با عشقی كه به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص) و خاندان طاهرينش دارند با برپايی هيئات مذهبی اولين قدم برای توسعه فرهنگ دين، قرآن و اهل بيت را بر می‌دارند.

شيخ الاسلام تصريح كرد: وظيفه اداره تشكل‌های دينی و مذهبی است كه با هدايت، نظارت و حمايت از اين تشكل‌ها و هيئات مذهبی، ساماندهی فعاليت‌های آنان را در دستور كار خود فرار دهد تا بتوانند از اين فرصت جهت رسيدن به اصلی‌ترين هدف كه همانا نشر معارف خاندان عصمت و طهارت(ع) است استفاده كنند.

شيخ‌الاسلام با اشاره به اينكه توسعه فرهنگ دين، قرآن و اهل بيت(ع) در هيئات مذهبی بدون حضور فعال روحانيون و كارشناسان مذهبی به انحراف كشيده خواهد شد گفت: برهمين اساس به تمامی هيئات مذهبی توصيه شده است كه از روحانی، استاد قرآن و مداح آموزش ديده و دارای كارت شناسايی از كانون مداحان استان به عنوان سه ركن اصلی هيئت استفاده كنند تا در برنامه‌ها با توفيق كامل بتوانند در خدمت توسعه و نشر فرهنگ دين باشند.

وی در ادامه خاطر نشان كرد: اداره كل تشكل‌های دينی و مراكز فرهنگی معاونت امور فرهنگی و تبليغ در سازمان تبليغات اسلامی است كه به طور كلی برنامه ساماندهی و حمايت از تشكل‌های دينی را در دستور كار خود داشته و در راستای احيای هيئات مذهبی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی را داير می‌كند.

معاون تشكل‌های دينی سازمان تبليغات اسلامی يادآور شد: استفاده بهينه از ظرفيت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در هيئات مذهبی و ارائه راهكارهای مناسب جهت نيل به اهداف سازمان تبليغات اسلامی از مأموريت‌های شورای هيئات مذهبی و تشكل‌های دينی است.

وی يادآور شد: در ادامه فعاليت‌های رسيدگی به عملكرد نهادهای مذهبی، صدور مجوز فعاليت هيئات مذهبی، نظارت مستمر بر فعاليت‌های هيئات مذهبی، بازرسی‌های مستمر از هيئات مذهبی می‌تواند راه‌گشای دوری از انحرافات در اين نهادها باشد.

به گفته شيخ‌الاسلام برگزاری مراسم عزاداری هيئات مذهبی با محوريت مسجد و اهتمام به برنامه‌های قرآنی و بهره‌مندی از مبلغين، عدم تلاقی برنامه‌های عزاداری با اوقات نماز و سعی در برگزاری نماز جماعت اول وقت و توجه بيشتر به ادعيه و زيارات و مناجات ماثوره از ائمه طاهرين (ع) به ويژه صحيفه سجاديه در برنامه‌های اصلی هيئات مذهبی بايد در اولويت برنامه‌ريزی‌های هيئات مذهبی قرار گيرد.


منبع: ایکنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین