عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۸۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
آستان مقدس امام حسين(ع) در نمايشگاه قرآن كريم مزين به پرچم حرم سالار شهيدان است و بانوان اين سرزمين اسلامی در اين غرفه عهدنامه حجاب را امضاء می‌كنند.
عقیق: آستان مقدس امام حسين(ع) يكی از غرفه‌های معنوی بيست‌ويكمين نمايشگاه قرآن كريم است، از كنار اين غرفه كه رد می‌شويم، پرچم گنبد حضرت اباعبدالله‌الحسين (ع) را برابر ديدگان خود می‌‌بينيم.

پرچمی كه نشانه عزت تشيع و همه مسلمانان است، پرچمی كه بر گلدسته‌های حرم سيدالشهداء (ع) نصب می‌شود و دشمنان اين پرچم را نشانه قدرت دنيا اسلام می‌دانند و پرچمی كه همه را به ياد مظلويت امام حسين(ع)،فرزندان و ياران بزرگوارش می‌اندازد.

يكی از قسمت‌های زيبای اين غرفه عهدنامه حجاب است؛ عهدنامه‌ای كه پس از پايان ماه مبارك رمضان در ضريح امام حسين(ع) قرار داده خواهد شد و امضاكنندگان اين عهدنامه مفتخر به اين خواهند بود كه دست نوشته آنها در حرم سيدالشهدا(ع) جای بگيرد.

در اين چند روزه نمايشگاه قرآن بانوان بسياری در اين غرفه حاضر شدند و ضمن امضای اين عهدنامه جملات قصار فراوانی نيز بر اين كاغذها نوشتند، جملاتی كه از دل برآمده است و هر كدام از آنها با آنكه از صدها بانوی ايرانی است اما همه يك پيام را دارند و آن اينكه حجاب يك ارزش برای زن ايرانی است.

جملاتی همچون «از چادر مادرت حفاظت می‌كنم-حجابم را سنگری خواهم كرد تا خوار در چشم دشمنان باشد- قول می‌دهم باحجاب باشم- حجاب نور چشم ماست- حجاب برای بانوان يك اقتدار است» و صدها جمله ديگر از بانوان ايرانی در پای اين عهدنامه همراه با اثر انگشت و امضا ديده می‌شود.

بازديدكنندگان نمايشگاه قرآن كريم می‌توانند با حضور در اين غرفه ضمن استفاده معنوی از پرچم اباعبدالله(ع) عهدنامه حجاب را نيز امضا كنند.


منبع:ایکنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین