عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
معرفی کتاب:
رمان «نذر نصرانی» که سعید محمدی آن را نوشته، روایتی است از فضای حاکم بر زمانه متوکل عباسی که نشر کتابستان معرفت منتشر کرده است.

عقیق:دومین رمان سعید محمدی با عنوان «نذر نصرانی» از سوی نشر کتابستان معرفت روانه کتابفروشی‌ها شده است.

این اثر با متنی روان و به دور از پیچیدگی‌های زبانی، داستانی جذاب و پر افت و خیز را روایت می‌کند. رمانی که حال و هوای تاریخی دارد و مخاطب با خواندن این رمان با فضای حاکم بر زمان متوکل و ظلم‌های او و وضعیت خفقان‌آور شیعیان آن زمان آشنا می‌شود.

یوسف فرزند یعقوب شخصیتی مسیحی است که داستان حول محور شخصیت او شکل می‌گیرد. یوسف کارگزار متوکل عباسی در سرزمین‌های مسیحی مورد خشم او واقع شده و تحت تعقیب قرار می‌گیرد... او که همسر و اقوامش در چنگال مأموران حکومت اسیر شده‌اند و جایی برای فرار ندارد چاره‌ای جز پناهنده شدن به امام هادی(علیه السلام) در سامرا نمی‌بیند همان مامنی که معجزه او را قبلا به چشم دیده است. نذری می کند و طی اتفاقی جالب به امام می رسد...

عمر پوزخندی به پطرس زد و گفت: می‌دانی همسرت مست در دامان تئودورا آرمیده!؟در بخشی از این رمان می‌خوانیم: « سربازی با چکمه، ضربه‌ای به شکم پطرس زد. پطرس ناله‌ای کرد و به شدّت به خودش پیچید. از فشار وارد شده به او، رگ‌های گردنش متورم و لب‌هایش کبود شد.

ناله پطرس با شنیدن این حرف، بند آمد.

حریث خودش تازیانه را از سرباز گرفت و با شدت به کمر یوحنا زد. خون تازه از جای زخم‌هایش جاری شد. صدای ناله ضعیف او بلند بود. مریم یکباره به گریه افتاد و جلوی عمر بن عبیدالله زانو زد.

عمر بن عبیدالله رو به سربازان کرد و فریاد زنان گفت: هر سه شان را گردن بزنید..»

رمان ۱۵۰ صفحه‌ای «نذر نصرانی» را که سعید محمدی نوشته نشر کتابستان معرفت با قیمت ۱۷ هزار تومان روانه کتابفروشی‌ها کرده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین