عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
استاد حوزه علمیه:
استاد حوزه علمیه گفت: اگر کسی ماه رمضان به او برسد و رحمت الهی به او اصابت نکند او بدبخت است زیرا خداوند در این ماه هزار هزار بنده گناهکار را می‌بخشد.

عقیق:حجت الاسلام «حسین مومنی»  به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد جامع امام سجاد(ع) شهرری به سخنرانی پرداخته و گفت: بدبختی و شقاوت انسان در امور ظاهری و مادی نیست.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبر(ص) عنوان کرد: اگر کسی نام مرا بشنود و برای من صلوات نفرستد او شقی است اگر کسی پدر و مادر خود را درک کند و یکی از آنها را ببینند و به آنها خدمت و نیکی نکند بدبخت دنیا و آخرت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی  با بیان اینکه عزت و ذلت دنیا به دست خداوند است، اظهار کرد: اگر عزت دنیا و آخرت را می‌خواهید به پدر  و مادر خود خدمت کنید.

استاد حوزه علمیه افزود: اگر پدر و مادر شما زنده هستند به آنها خدمت کنید اگر فوت کردند هر روز برای آنها خیرات بفرستید.

وی با تاکید بر اینکه هر کس به پدر و مادر خود احترام نکند شقی است، ابراز کرد: گرفتاری‌های شما معلول یک علت و آن در عدم رضایت والدین از شما است، برخی تا زمانی که پدر و مادر هستند به آنها خدمت می‌کنند اما همین که فوت کردند آنها را فراموش در حالی والدین پس از مرگ بیشتر نیاز به توجه دارند و اگر به یاد آنها نباشیم و برایشان خیرات نکنیم عاق خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با سفارش مجدد بر اینکه نوکری والدین در قید حیات را داشته باشد، گفت: برای والدین فوت شده، پدر بزرگ و مادربزرگ‌ها و حتی ابا و اجداد خود خیرات بفرستید که شامل رحمت الهی شوید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به یکی دیگر از مواردی که سبب می‌شود انسان بدبخت و شقی شود، عنوان کرد: اگر کسی ماه رمضان به او برسد و رحمت الهی به او اصابت نکند او بدبخت است. در هر ساعت از افطار، شب‌های جمعه ماه رمضان و شب‌های قدر خداوند هزارا هزار  بنده گناهکار را می‌بخشد.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی فکوری
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
0
1
ایشان بهتر است بجای این نسخه های خویش فرمائئ ، از این فرصت ها برای نشر معانی آیات قرآن و احادیث پیامبر عظیم الشان(ص) استفاده کنند. ناامید کردن بندگان خدا از رحمت بیکران الهی است که عین شقاوت است.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین