عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
آیت‌الله تحریری:
آیت‌الله تحریری گفت: با عمل به قرآن و نصایح ائمه معصومین(ع) بر قلب خود تقوا را عرضه کنیم که درمان همه دردها با تقوا ممکن است.

عقیق:آیت‌الله محمدباقر تحریری در جلسه درس اخلاق که در حوزه علمیه مروی برگزار شد، با اشاره به نصیحت امیرمومنان امام علی(ع) خطاب به امام حسن(ع) به عنوان یک جوان، گفت: همه ما نیاز به نصیحت داریم اما در برخی زمان‌ها برای انسان آگاهی بیشتر لازم است.

استاد برجسته حوزه علمیه و تولیت مدرسه علمیه مروی افزود: وقتی انسان چیز باارزشی نصیب او می‌شود باید بداند که آن را با امور غیر ارزشی مبادله نکند، امیرمومنان امام علی(ع) به جوانی تنبه و آگاهی می‌دهند که در این زمان زمینه یادگیری بیشتری دارند، در این دوره اگر انسان به امور مطلوب توجه کند زمینه‌ای برای باقی ماندن است اما اگر با امور غفلت زا و باطل انس بگیرد عمر او تلف خواهد شد.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه انسان همواره در معرض امتحان و تحول است، عنوان کرد: ادب یعنی انسان با برخی وظایف خود آشنا شود؛ پیامبر(ص) در این زمینه فرمودند خداوند مرا ادب کرده است؛ انسان وقتی توفیق آدابی را پیدا می‌کند راهگشا و زمینه تحول برای او است که حجت را بر او تمام می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با استناد به فرمایشی از امیرمومنان امام علی(ع) مبنی براینکه پیش از اینکه قلب شما قساوت پیدا کند  به فراگیری آداب دینی مبادرت کنید، ابراز کرد: هرچه انسان با معارف دینی و علما به صورت سمعی و بصری ارتباط داشته باشد درس می‌گیرد.

وی افزود: در زمان ما شخصیت رهبرمعظم انقلاب را کوچک نشماریم و ایشان را صرفا در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی نبینیم نحوه عملکردها و سخن گفتن‌ها ایشان می‌تواند برای ما درس باشد، ما فقط دورنمایی از ایشان را درک می‌کنیم.

آیت‌الله تحریری بیان کرد: کسانی که دنبال هواهای نفسانی هستند قلب آنها زودتر تیره شده و تنگ می‌شود، عجیب‌ترین موجودات در وجود انسان قلب او است که در تحولات مختلف قرار می‌گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه در زمان جوانی اشتغالات ذهنی کمتر است و انسان می‌تواند برای تحصیل و تهذیب وقت مناسبی قرار دهد، اظهار کرد: قلب و باطن ما انحرافات زیادی دارد در نوجوانی و جوانی آیات قرآن و نصایح ائمه معصومین(ع) را به قلب خود عرضه کنید؛ جوانی که در جوانی بندگی خدا را به جا آورد در مقایسه با افراد پیر نزد خدا بسیار ارزش بیشتری دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقوای الهی درمان درد قلب‌ها است، در تاریکی‌های زندگی تقوا مسیر را روشن می‌کند و بسیاری از امراض با تقوا شفا پیدا می‌کند.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین