عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
واکنش آیت الله العظمی مکارم به اعدام ۳۷ فعال مذهبی در عربستان:
حضرت آیت الله مکارم شیرازی جنایت آل سعود در اعدام و قتل دسته‌جمعی ۳۷ فعال مذهبی و اجتماعی که چند نفرشان اهل علم و جمعی نیز از شیعیان خالص بودند را محکوم کردند.

عقیق:حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، جنایت آل سعود در اعدام و قتل دسته‌جمعی 37 فعال مذهبی و اجتماعی که چند نفرشان اهل علم و جمعی نیز از شیعیان خالص بودند را محکوم کردند.

ایشان اظهار داشتند: آل سعود بدون این که اینها را محاکمه کند و یا محاکمه شان علنی باشد، بیرحمانه آنها را به شهادت رسانده است.

این مرجع تقلید با بیان این که سابقه این جمعیت معلوم است، ابراز داشتند: اساس وهابیت بر کشتن انسان های بیگناه است؛ در کتب شان نیز این مساله وجود دارد، آنها غیر خودشان را مستحق قتل می دانند و با بهانه های واهی زوار قبور بزرگان را محکوم به قتل می کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: اخیرا این موضوع علاوه بر جنبه مذهبی جنبه سیاسی نیز پیدا کرده است و هر کس را که احتمال دهند بر ضدشان باشد را تحت فشار شدید قرار می دهند و او را به شدیدترین نحو تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار می دهند.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: عجیب تر از همه سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال این جنایت است؛ اگر یک نفر از اینها در ایران بود دادشان بلند می شد، 37 نفر به قتل می رسند اما در پی این جنایت سر و صدای چندانی راه نیفتاد چراکه اینها گاو شیرده هستند و اگر گاهی اوقات لگدی هم زد نباید کاریش داشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: آمریکایی های جنایتکار بردگان پول های کثیف، چشم خود را روی هم می گذارند و گاهی اوقات توجیه هم می کنند و می گویند اینها تشخیص داده اند که مجرم هستند و مجازات شان کرده اند!

ایشان در پایان اظهار داشتند: ما این جنایت بسیار فجیع را شدیدا محکوم و برای نابودی آل سعود خبیث دعا می کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین