عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
باب الحمد در حرم مطهر سید محمد (ع) عراق افتتاح شد و زائران تنها از این ورودی به حرم عموی حضرت مهدی (عج) مشرف می‌شوند.

عقیق:حرم سیدمحمد (ع) در شهر بلد استان صلاح‌الدین عراق یکی از زیارتگاه‌های مهم به شمار می‌رود که روزانه هزاران زائر به این حرم شریف مشرف می‌شوند.

 

 

سید محمد (ع) برادر امام حسن عسکری (ع) و عموی حضرت مهدی (عج) است که نه تنها بین شیعیان بلکه در بین اهل سنت نیز از جایگاه و احترام خاصی برخوردار است؛ به طوری که حتی مردم شهر بلد برای قسم راست خود نام سیدمحمد (ع) را به میان می‌آورند.

حرم سیدمحمد (ع) با توجه به نفوذ داعش در این شهر چندین بار مورد حمله قرار گرفت، اما به شکل معجزه‌آسایی گلوله‌هایی که به سمت گنبد این حرم‌مطهر پرتاب شدند، به هدف اصابت نکردند و مشکلی برای این گنبد شریف ایجاد نشد.

 

ستاد بازسازی عتبات در سال‌های اخیر به منظور توسعه و‌بازسازی حرم سیدمحمد (ع) وارد عمل شده است و‌ نه تنها صحن‌هایی بلکه ورودی‌های مختلفی را در برنامه توسعه این حرم در دستور‌کار قرار داده است.

یکی از برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات سنگفرش و سنگ دیوار باب الحمد حرم مطهر سید محمد (ع) به مساحت ۲ و ۵۰۰ مترمربع، سنگ مرمر سبز و سنگ دیواره و کتیبه‌های طرح توسعه شبستان و همچنین نصب ۶ در مطلا است.

 

هفته گذشته هم‌زمان با اعیاد شعبانیه باب الحمد حرم سیدمحمد (ع) افتتاح شد و زائران از این پس از باب‌‌الحمد‌وارد این حرم‌مطهر خواهند شد.

همچنین به منظور بازسازی حرم سیدمحمد (ع)، صحن این حرم شریف به مساحتی بالغ بر ۱۱ هزارمترمربع سنگفرش خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین