عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
امام جماعت امام حسن مجتبی(ع) تهران گفت: از آنجایی که قرار است هر مسجد بازسازی یک خانه مسکونی را در مناطق سیل‌زده برعهده بگیرد باید نمازگزاران و ظرفیت‌های محله برای کمک‌رسانی به میدان بیایند.

عقیق:حجت‌الاسلام محمد صدارت امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) خیابان قزوین تهران طی سخنرانی در بین نمازگذاران این مسجد با‌اشاره به آثار مخرب سیل اخیر در استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان و لرستان اظهارداشت: خسارت‌های ایجادشده بسیار وسیع‌ است و عمق فاجعه رخ‌داده در مناطق سیل‌زده کشور را فقط افرادی که در مناطق حضور یافته و از نزدیک دیده‌اند می‌دانند، ما در قالب گروه جهادی این مسجد که با جوانان و علاقه‌مندان در لرستان و خوزستان حاضر شدیم، بخشی از این آسیب‌ها را مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه برای جبران حجم خسارات وارد آمده به مناطق سیل‌زده، دولت اگر بخواهد جهادی هم عمل کند نمی‌تواند شرایط تمام مناطق را به‌سرعت سامان دهد، تصریح کرد: تا به امروز گروه‌های جهادی و خدماتی و کمک‌های مردمی در راستای تأمین مواد غذایی و بهداشتی و همچنین لای روبی منازل اقداماتی کرده‌اند اما از امروز به بعد مردم این مناطق، نیازمند بازسازی و تعمیر منازل هستند که برای این امر باید تمام اقشار مختلف مردمی به کمک بپردازند.

صدارت با اشاره به اجرای «طرح جهاد همبستگی ملی» در سراسر کشور برای بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده کشور که با همت مردم، هیئات مذهبی و با محوریت مساجد قرار است، برگزار شود، گفت: بناست ذیل این طرح، هر مسجد بازسازی یک خانه مسکونی را در مناطق سیل‌زده برعهده بگیرد و برای این تمام نمازگزاران و ظرفیت‌های محله برای کمک‌رسانی باید به میدان بیایند.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) گفت: همان‌طور که در قرآن کریم آمده است، نخستین خانه مردم، مسجد بوده و در سال‌های دور وقتی بنا بود شهری تأسیس شود ابتدا خانه خدا در آنجا ساخته می‌شد و سپس خانه‌های مردم در حاشیه آن ایجاد می‌شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به‌زودی بناست سامانه و حساب یکپارچه‌ای برای این طرح در کشور ایجاد شود تا کمک‌های مساجد ذیل آن سامانه به‌صورت یکپارچه جمع‌آوری شود.

فیلم سخنان حجت‌الاسلام صدارت را از اینجا ببینید.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین