عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۲۵۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۴
یادداشت رسیده؛
ای جوان! من نمی ‌گویم، آنان که ربیع جوانیشان گذشته است می ‌گویند: «غافلی از قدر جوانی که چیست // تا نشوی پیر ندانی که چیست»

عقیق:همه‌‌ ی حرفش این بود که «شما مرا درک نمی ‌کنید، بگذارید جوانی‌ ام را بکنم«! اما همه‌ ی جوانیش خلاصه شده بود در یک موبایل و چت های گاه و بیگاهش، در یک هنذفری و شنیدن آهنگ های ناب امروزی، در مرام رفاقت و رفیق ‌بازی، در فلان مد و لباس و آرایش، در بخور و بخواب و بیهودگی ...

اما به راستی جوانی چیست؟! آیا جوانی کردن در اینها خلاصه می ‌شود؟!

می ‌گویند جوانی بهار زندگیست. اما بهار یعنی چه؟!

بهار یعنی فصل آغاز زندگی دوباره، بهار یعنی بیدار شدن، بهار یعنی آرامش، بهار یعنی شور و اشتیاق، بهار یعنی شکوفایی ...

 بهار می‌ آید و می ‌رود، دوباره می ‌آید و می ‌رود ... اما بهار جوانی هدیه ‌ایست که تنها یکبار فرصت بهره‌ بری از آن نصیبمان می‌ شود.

در اطرافمان آدم های بسیاری هستند که ورق های تقویم بهاریشان گذشته است و در زمستان زندگیشان به سر می‌برند. نسلی که در کوله ‌بار عمرشان، روزها، ماه ها و سال های زیادی را پشت سر گذاشته ‌اند و گاه زمزمه می ‌کنند: «جوانی کجایی که یادت بخیر».

 ای جوان! من نمی ‌گویم، آنان که ربیع جوانیشان گذشته است می ‌گویند: «غافلی از قدر جوانی که چیست // تا نشوی پیر ندانی که چیست»

حالا بگویم جوانی چیست؟! جوانی بهاریست که یکبار می‌ آید، جوانی خورشیدی ‌ست که یکبار طلوع می ‌کند، جوانی رودی ‌ست که یکبار جاری می ‌شود، جوانی بوته‌ ی گلی ‌ست که یکبار شکوفا می ‌شود ... فقط یکبار! از این یکبارها چگونه می ‌خواهی بهره ببری؟! نمی ‌گویم که جوانی نکن و فارغ از سر خوشی های دوران جوانیت باش! اما جوانی برای تو فصل شورانگیزی ‌ست که می ‌توانی بهترین ها را برای خودت رقم بزنی.

جوانی فصل انتخاب ها و تصمیم‌ گیری های اساسی زندگی توست. انتخابی که می ‌تواند ضامن سعادت و یا عامل شقاوت تو باشد.

ای جوان! خودت را بشناس. گوهر وجودیت را بشناس. عزت و شرف خودت را بشناس. تو از نسل آدمی که خداوند به ملائک فرمود: «أسجدوا ...». تو از نسل آدمی که خداوند کرامتش بخشید. پس کرامت خودت را حفظ کن!

تو در ابتدای مسیر پر پیچ و خمی قرار گرفته ‌ای که خودت انتهایش را مشخص می ‌کنی! مسیری که هرگونه رفتی، راه بازگشتی نداری! پس الگوی حرکتی خودت را درست انتخاب کن! و چه الگویی بالاتر از بهترین اسوه و سرمشق که خداوند فرمود: «قد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه ...» . چه الگویی بهتر از الگوهای قرآنی، چون: یوسف، مریم بنت عمران، ابراهیم ...

مریم اسحاقیان، عضو گروه نویسندگی صریر وابسته به دفتر تبلیغات اصفهان

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین