عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۴
چند ساعتی است که تصویر یک پلاک و چند تکه استخوان در فضای مجازی دست به دست شده و شایعاتی مبنی بر پیدا شدن یک شهید دفاع مقدس در احوالات سیل خوزستان پخش می‌شود.

عقیق:چند ساعتی است که تصویر یک پلاک و چند تکه استخوان در فضای مجازی دست به دست شده و شایعه‌هایی مبنی بر پیدا شدن یک شهید دفاع مقدس در احوالات سیل خوزستان پخش می‌شود. برخی سلبریتی‌ها نیز با انتشار این شایعات در صفحات شخصی خود به انتشار آن دامن می‌زنند.

پرویز پرستویی در صفحه مجازی‌اش نوشت: «روزگذشته با توجه به بالا آمدن آب رودخانه کارون در منطقه شطیط آبادان یک پلاک به جامانده از دفاع مقدس با فامیلی کاویانی پیدا می‌شود که پس از اطلاع به کمیته جست وجو مفقودین هویت این پلاک با نام ایرج کاویانی مشخص گردید. در محل پیدا شدن پلاک استخوان و وسایل شخصی این شهید کشف گردید. روحش شاد و یادش گرامی» پرویز پرستویی قبلاً نیز اقدام به انتشار شایعاتی مشابه در مورد پیکر شهدا بدون اطلاع موثق از مسئولین امر کرده بود.

اما ماجرای پلاکی که در سیل خوزستان کشف شده است، چیست؟ طبق اعلام روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، خبر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر کشف پیکر یکی از شهدای دوران دفاع مقدس در جریان سیل اخیر در شهر آبادان صحت ندارد. این پلاک متعلق به یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس است. استخوان‌های نشان داده شده در تصویر منتشره نیز متعلق به استخوان پیکر انسان نیست.

جانباز ایرج کاویانی در سال 63 به عنوان رزمنده در ساحل اروند رود در دوران دفاع مقدس حضور داشت. او در منطقه شطیط آبادان مجروح شد و همین امر موجب گم شدن پلاک و جانبازی‌اش شد. این جانباز 40 درصد هم اکنون در شهر تنکابن ساکن است.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین