عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
یک کارشناس مهدوی بیان کرد
حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه به فرموده امام زمان(عج)، همدلی از مهمترین عوامل زمینه ساز ظهور است، گفت: معنویتی که ما را برای ظهور ‌آماده می کند، دو ضرورت دارد: یکی عبادت «اعبُدُوا اللهَ» و دیگری استکبارستیزی «وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت».

عقیق: حجت الاسلام «حسن محمودی» در گفت وگویی که به مناسبت فرا رسیدن دهم شعبان که در دهه مهدویت «مشارکت عمومی، استکبارستیزی و آمادگی برای ظهور» نام رفته است، اظهار کرد: در روایتی از امام زمان (عج) داریم، اگر شیعیان یکدل و همدل شوند، از دیدار ما محروم نخواهند شد، به این معنا که اگر وحدت و همدلی میان شیعیان وجود داشته باشد، ظهور رخ می دهد.

این کارشناس مهدوی اضافه کرد: بر اساس این روایت، بهترین راه زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) یک دل شدن مردم با یکدیگر است، یعنی این مهم که مردم یکدل، همدل و تابع یک رهبر باشند، از راه های تعجیل در ظهور امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه لازمه مشارکت های عمومی، یکدلی و همدلی است، تصریح کرد: اگر انسان‌ها با یکدیگر همدل باشند می توانند کارهای بزرگ را به انجام برسانند لذا برای تحقق ظهور باید همدلی و مشارکت های عمومی را تمرین کنیم.

وی با بیان اینکه گاهی وقوع برخی اتفاقات و حوادث در کشور بستر را برای مشارکت های عمومی مردم افزایش می دهد، تصریح کرد: وقوع سیل اخیر در برخی استان های کشور موجب محک خوردن روحیه همدلی بسیاری از افراد در جامعه شد و در این میدان آنها که با جان و مال ورود و به قدر توان کمک کردند، پیروز شدند.

حجت الاسلام محمودی در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان قرآنی کشور فرمودند: «این بسیج همگانی کشور برای کمک رسانی به مردم سیل زده یک حرکت بسیار بزرگ جهادی بود» که در این حرکت همه اقشار مختلف مردم اعم از طلبه ها، نیروهای نظامی، سپاه، ارتش، بسیجی ها و ... بدون هیچ چشمداشتی به سمت این کار خیر حرکت کردند و یک مشارکت استثنایی را رقم زدند البته بودند افرادی که در این کارزار رد شدند و حتی دست انداز نیز در مسیر این مشارکت ها و اعمال خیرخواهانه ایجاد کردند.

این کارشناس مهدوی اضافه کرد: انتظار از سلبریتی های کشور آن بود که در این سانحه طبیعی به کمک مردم بشتابند اگرچه بعضاً تلاش هایی کردند اما انتظاری که از آنها می رفت، برآورده نشد.

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در پاسخ به این سوال که «استکبارستیزی در سبک زندگی منتظران دارای چه اهمیت و ضرورتی است؟»، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، تمام دین در دو چیز خلاصه می شود یعنی برای پرواز در آسمان معنویت دو بال لازم است، اولی عبادت خداوند که با اصطلاح «اعبُدُوا اللهَ» و دیگری دوری کردن از طاغوت که با اصطلاح «وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت» در قرآن آمده است.

وی ابراز کرد: در زمینه عبادت خداوند بسیاری از افراد اعمال لازم را انجام دادند اما در زمینه اجتناب از طاغوت که همان استکبارستیزی است، ضعیف عمل کردیم لذا آن اتفاقی که باید، رخ نداده است.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه برخی از افراد در عبادت بسیار کوشا و فعال هستند اما زمانی که پای دفاع از کشور و ولایت به میدان می آید، پا پس می‌کشند، تاکید کرد: این افراد می گویند ما با کسی سر جنگ نداریم در حالی که  مقدور نیست هم با خدا باشیم و هم با شیطان، بلکه باید یکی را انتخاب کرد لذا تا زمانی که این دو بال را به دست نیاوریم نمی‌توانیم در راستای زمینه‌سازی ظهور قدمی برداریم.

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه با عبادتِ تنها یا با استکبارستیزی صرف گامی در راستای زمینه سازی ظهور برداشته نمی شود، خاطرنشان کرد: امروز مظهر طاغوت در جهان آمریکا است زیرا تمام نقشه های شیطانی از سوی این کشور و انگلستان برنامه ریزی می شود، از این رو، فردی که می خواهد در مسیر استکبارستیزی و اجتناب از طاغوت گامی بردارد، راهی جز مقابله و مخالفت با آمریکا و هم پیمانانش نخواهد داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین