عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
در پی ابراز تاسف حوزه علمیه قم و مراجع از شهادت حسن شهاته و نگرانی از تکرار چنین حوادث ناگواری و نیز درخواست محاکمه عاملا ن این جنایت غیرانسانی، مجری و کارشناس شبکه کلمه خواستار قرار گرفتن نام این حوزه برزگ اسلامی در کنار دیگر گروه های تروریستی شدند!

عقیق: شبکه کلمه طی برنامه ای با هدف کاستن از تاثیر شهادت حسن شهاته و یارانش، درخواستی را مطرح کرد که با توجه به فتواهای عجیب و غریب آنها بویژه طی سال های اخیر چندان هم غیرمنتظره نبود.

در این برنامه ابتدا با تحریف حقایق زندگی شهید حسن شهاته، مسائل به گونه ای طرح شد تا شهادت این شهید مصری که روزگاری از دانش آموختگان مشهور دانشگاه الازهر مصر بوده را نتیجه عملکرد او نشان داده و جنایتکارانی را که در روز نیمه شعبان با هجوم و یورش به خانه وی، به طرزی غیرانسانی او و یارانش را که تازه به مذهب شیعه گرویده بودند به شهات رساندند را انسان هایی حق مدار جلوه دهد.

در پی وقوع این جنایت بود که حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید ضمن ابراز تسلیت و محکوم کردن شهادت شهید مصری نگرانی خود را از تکرار چنین وقایع تاسف باری اعلام داشته و خواستار پیگرد قانونی و برخورد با عوامل این جنایت ضد انسانی از سوی دولت مصر شدند ظاهرا همین مساله بر مجری و کارشناس شبکه وهابی کلمه سنگین آمده و موجب شد تا آنها در اظهاراتی افراطی جنایت کاران را در جایگاه مظلوم نشانده و ضمن حمایت تلویحی از آنها و توجیه اقدام شرم آورشان، درخواست نسنجیده شان را مطرح کنند.

 

در این بین ابتدا مجری شبکه با طرح درخواست گستاخانه خود مدعی شد: «چه خوب است که ما اهل سنت با توجه به این رویکرد تحریک کننده ای که این مراکز داشته اند و تروریست هایی که در آن پرورش داده اند به دنبال این باشیم که این مراکز در لیست های تروریستی گنجانده شود.»

در پی این اظهارات، کارشناس تندرو شبکه هم با تعیین تکلیف برای بزرگترین مرکز صدور فتوای اهل سنت افزود: وظیفه الازهر این است که باید انجام دهد که اینها را در لیست های افراد و در لیست های مدرسه و آموزش تروریست و آدم قرار دهد نه تربیت کننده. پس معلوم شد آنجایی که نامش را به ناحق گذاشته اند جامعه المصطفی یا حوزه علمیه قم همچون افرادی تربیت می کنند.

به نظر می رسد چنین اظهارات افراطی و گستاخانه ای تنها می تواند از سر ترس و استیصال وهابیت از تاثیرگذاری حوزه های علمی اسلامی در راستای خنثی سازی برنامه های ضد اسلامی آنها صورت گرفته باشد.

 

بر خلاف روالی که هم اکنون در مدارس دینی وابسته به وهابیت جاری است و افراد جذب شده در آن مانند عبدالمالک ریگی بجای فراگیری آموزه های پر از مهر و رحمت اسلامی، آموزش های تروریستی یاد گرفته و به جای مبارزه با دشمنان تابلودار اسلام به جان و مال و ناموس مسلمان تعرض می کنند اما آنچه در حوزه های علمیه در ایران می گذرد بهره گیری از اسلام نابی است که پرورش یافتگان آن منادی وحدت و انسانیت در جامعه بشری هستند. همین مساله ترس و هراسی در دل دشمنان کوردل اسلام انداخته که چنین دست به دامان دانشگاه الازهر مصر شده اند تا با دروغ های بی اساس خود آن را تحریک کرده تا شاید به نیات شوم خود برسند.

 

گفتنی است بر اساس اخبار منتشره طی روزهای اخیر تاثیر شهات حسن شهاته در مصر چنان بوده که بنابه اظهارات مراکز عرضه محصولات نوشتاری، کتاب های مربوط به شیعه به دلیل هجوم مردمی برای خرید آنها نایاب شده است.

 

اما نگاهی گذرا به جنایات سلفی گری، به شهادت آمار تاکنون بیش از 400 هزار نفر قربانی جنایات وهابی و سلفی ها شده اند که حتی یک نفر آنها هم غیرمسلمان نبوده حال آنکه هر مسلمان آگاهی می داند که امروز دشمن شماره مسلمان ها آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها هستند همان هایی که شکل گیری و رشد و نمو این عناصر تندرو حاصل نقشه های هدفمند آنها بوده است این گروه تندرو و متعصب با شعار کذب بازگشت به اسلام راستین چنان وانمود می کنند که خود تنها مسلمان اند و غیر از خود تمامی فرق اسلامی را تکفیر کرده و به جنگ مذهبی و اختلاف اندازی در کشورهای مسلمان دست می زنند. آنها اکنون به بازوی استعمار برای نابودی کشورهای اسلامی و نماد اسلام خشونت و ترور تبدیل شده اند، نمادی که امروزه بهانه تمام عیار جنگ رسانه ای علیه کلیت اسلام و مسلمانان را فراهم ساخته و موجب شده تا مسلمانان در کشورهای غربی همواره مورد سوء ظن مردم و دولت این کشورها شده اند.

 

هم اکنون جهان همه روزه شاهد کشتارها و جنایات آنها در قالب گروه های القاعده، جندالله، جبهه النصره و جیش الحر، سپاه صحابه ... در کشورهای اسلامی نظیر پاکستان، افغانستان، سوریه عراق و غیره هستند.


منبع:جام

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
0
1
خدالعنتشون کنه وشرشون زودبکنه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین