عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
علی اکبر رائفی پور:
رییس مؤسسه مصادف گفت: انتظار می‌رود صداوسیما و سایر رسانه‌های کشور در انعکاس فعالیت‌های مهدوی(عج) کشور اهتمام بیشتری داشته باشند، این‌که در یک شبکه یا در حد چند دقیقه به موضوع امام زمان پرداخته شود، مطلوب نیست.

عقیق:علی‌اکبر رائفی‌پور رییس مؤسسه مصاف و عضو ستاد هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی مهدویامروز در نشست خبری مراسم سراسری احیای شب نیمه شعبان که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد گفت: ما پیش از برگزاری ستاد مشکلی در کشور داشتیم، که اگر کسی درباره امام زمان(ع) و مهدویت کار می‌کرد او را به فرقه‌ای نسبت می‌دادند و همین موضوع باعث شد که در مؤسسه مصاف به‌دنبال رسیدن به استانداردهای مهدویت انقلابی برویم و موجی ایجاد کنیم که دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

وی بر این باور است: امام زمان(عج) بین دیگر ائمه(ع) مظلوم هستند و آن‌گونه که به سایر ائمه(ع) پرداخته می‌شود، به حضرت مهدی(ع) پرداخته نمی‌شود. اگر نظر بنده را بخواهید من با جشن مخالف نیستم و معتقدم از سوم شعبان تا نیمه شعبان باید یک دهه دیده شود. شعبان ماه جشن است و باید به‌صورت ویژه‌تری به آن پرداخت. مقام معظم رهبری نیز، شب نیمه شعبان را به‌مثابه شب قدر، بیان کردند.

رائفی‌پور گفت: قبل از سال 92 در شهرهای کوچک اقدام به برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان می‌کردند اما مؤسسه مصاف تصمیم گرفت با استفتاء از دفتر مراجع عظام تقلید به این اتفاق به‌صورت ویژه‌تری به این مناسبت نگاه کنیم. البته تا سال 93 اتفاق پررنگی رخ نداد اما در سال 93 در دیگر کشورهای خارجی هم مراسم احیای شب نیمه شعبان برگزار شد و از سال 94 نیز در کاری ارزشمند برادران اهل‌سنت نیز این مراسم را برگزار کردند.

این پژوهشگر حوزه مهدویت افزود: ما عید بیعت را برگزاری کردیم و شاید کسی باور نمی‌کرد که چنین جمعیتی بدون تبلیغات آن‌چنانی در میدان امام حسین علیه السلام حضور پیدا کنند. در حال حاضر هم کمپین «مهر مهدوی(عج)» را راه‌اندازی کردیم تا اگر خیری به مردم می‌رسانید با نیت به امام زمان(عج) باشد.

رائفی‌پور با اشاره به سیل اخیر در مناطق مختلف کشور یادآور شد: از عزیزانشرکت‌کننده در کمپین «مهر مهدوی» درخواست کردیم امسال اگر نذر یا نذوراتیدر زمینهمهدویت و یا زمینه‌های مذهبی دیگر دارند، آن را بهسیل‌زدگانتقدیم کنند تا از این طریق کمکی بهآن‌هاشده باشد و بتوانیم از این طریق در ترویج فرهنگ مهدوی گامی برداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود صدا و سیما و سایر رسانه‌های کشور در انعکاس فعالیت‌ها و اجتماعات مهدوی در سطح کشور اهتمام بیشتری داشته باشند، این‌که در یک شبکه یا در حد چند دقیقه به موضوع امام زمان پرداخته شود، مطلوب نیست.

این پژوهشگر حوزه مهدویت تصریح کرد: امروز بسیاری از دشمنان در کشورهای خارجی مدعی می‌شوند که معنویت در کشور ما وجود ندارد، در حالی که این‌طور نیست و این وظیفه ما، صدا و سیما و سایر نهادها را در انعکاس هرچه بهتر برنامه‌های مهدوی سنگین‌تر می‌کند.

رائفی‌پور با تأکید بر اینکه برگزاری برنامه‌های مهدوی در مؤسسه مصاف همگی به‌صورت مردمی و بدون دریافت مبلغی از دولت و سایر نهادهای دولتی بوده، گفت: امام زمان نباید در یک برنامه ظهر روز جمعه خلاصه شود، هر کدام از ما مسئولیم و باید وظایف‌مان را بار دیگر مورد سنجش قرار دهیم که تاکنون چه‌کاری برای امام خود انجام داده‌ایم. این کشور و این انقلاب برای امام زمان(عج) است و با شعار مهدویت روی کار آمده و هر وقت کشوری یا گروهی این کشور را تهدید کرده، اهل‌بیت(ع) حامی جمهوری اسلامی بوده‌اند و مردم نیز به نام اهل‌بیت(ع) به دفاع از کشور پرداخته‌اند.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین