عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
آیت‌الله مکارم شیرازی:
آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشتند: این قرآن است که می‌تواند دنیا را نجات دهد و باید این پیام قرآن را به سراسر جهان برسانیم.

عقیق:آیت‌الله مکارم شیرازی در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی جهان اسلام، این مسابقات را بی‌نظیر خواند و از عوامل برگزارکننده این مسابقات قدردانی کرد.

ایشان با بیان اینکه در چندین آیه قرآن این کتاب الهی به نور تشبیه شده است، افزودند: از سوی خداوند قرآن به‌عنوان نور و کتاب مبینی نازل شده تا راه مستقیم را به بشریت نشان دهد و راه زندگی مادگی و معنوی را برای همگان هموار سازد.

این مرجع تقلید تصریح کردند: قرآن مجید بشریت را از ظلمات نجات داده و نور معنویت، ایمان، عدالت و محبت را در همه جا گسترانده است. خداوند چنین نوری را در اختیار ما قرار داده است. این نور جاودانی است؛ اگر این نور بر دنیا حاکم شود، همه جای دنیای را که غرق در فساد است نجات خواهد داد، اما متأسفانه اکنون در دنیا برخی چیزی جز دلار و یورو را به رسمیت نمی‌شناسند، در حالی که قرآن نجات‌دهنده همگان است.

ایشان با بیان اینکه متأسفانه دنیا به گونه‌ای شده که همه چیز را فدای دلار و فساد می‌کنند، ادامه دادند: این قرآن است که می‌تواند دنیا را نجات دهد و باید این پیام قرآن را به سراسر جهان برسانیم، زیرا جاذبه قرآن به اندازه‌ای است که تأثیر آن باعث می‌شود همه مفاسد را از بین برد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ضمن تشکر از همه عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات چند تذکر قرآنی ارائه کردند و گفتند: قرآن جسم و روحی دارد، روح قرآن، محتوای قرآن است، مبادا مجذوب جسم قرآن شویم و تنها به الفاظ، قرائت و حفظ کار کنیم، البته این کار خوب است اما کفایت نمی‌کند بلکه باید به سراغ روح قرآن رفت تا محتوای قرآن پیاده شود.

ایشان قرائت، فهم‌ قرآن، عمل و انتشار قرآن را بسیار مهم برشمردند و گفتند: باید بیش از این‌ها به قرآن توجه کرد و این جلسات را با عمل قرآنی آمیخته کنیم، همچنین باید تفسیر یکی از محورهای مسابقات قرآن شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کردند: دیگران حقیقت قرآن را در عمل ما مسلمانان می‌بینند و می‌خواهند بدانند جامعه قرآنی و غیرقرآنی چه تفاوتی با دیگر جوامع دارد، بنابراین صداقت، امانتداری، درستی و هوشیاری را باید در عمل داشته باشیم.

معظم‌له با بیان اینکه دشمنان قرآن دست به دست هم داده‌اند و به وسیله شبهات می‌خواهند پایه‌های این کتاب آسمانی را متزلزل کنند، یادآور شدند: البته آن‌ها قرآن را نفهمیده و از این کتاب بی‌خبرند، وظیفه ماست که پاسخ این شبهات را بدهیم.

این مرجع تقلید تاکید کردند: می‌خواهند میان مسلمانان اختلاف‌افکنی‌ کنند، مبنی بر اینکه مسلمانان قائل به تحریف قرآن هستند و برخی هم این وسوسه‌های شیطانی را تکرار می‌کنند، البته در میان مسلمانان شیعه و سنی برخی اقلیت و بی‌سواد چنین ادعایی را کرده‌اند و این ادعاها هرگز معیار نیست، زیرا عالمان و عاملان به قرآن و محققان چنین ادعا را نمی پذیرند و ما مدعی هستیم که هیچ تغییری در قرآن ایجاد نشده است.

ایشان یادآور شدند: باید بر حفظ قرآن اصرار داشته باشیم و فرزندانمان را با قرآن بیشتر آشنا کنیم، سعی کنیم قرآن در مدارس گسترش داشته باشد و برنامه‌های قرآن را کم نکنیم و در مجلس قانون‌گذاری و همه نهادها، قرآن حضور داشته باشد. یکی از افتخاراتمان این است که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و حضور قرآن در همه عرصه‌ها افزایش یافت است و این از برکات انقلاب به شمار می‌آید.

منبع:ابنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین