عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۵
عضو فراکسیون روحانیون مجلس حضرت معصومه(س) را از معدود زنان صدر اسلام دانست که همچون حضرت زهرا و حضرت زینب (سلام الله علیهما) رسالت امام زمان خود را دنبال کردند.

عقیق:سید محمدمهدی پورفاطمی با تبریک میلاد کریمه اهل بیت(س) گفت: حضرت معصومه(س) یکی از شخصیت هایی است که بارگاه ایشان به عنوان ملجاء و پناهگاه عالمان دینی، روحانیون، بزرگان و کسانی که عشق به آل‌بیت پیامبر دارند، در طول زمان‌ها شناخته شده است و در محور شمع وجودی ایشان فعالیت داشته‌اند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ، حضرت معصومه(س) را از معدود زنان صدر اسلام دانست که رسالت امام زمان خود را دنبال کردند و اضافه کرد: حضرت معصومه(س) به عنوان زنی که بعد از حضرت زهرا وحضرت زینب (سلام الله علیهما) نقش مهمی در پیگیری رسالت امام زمان خود داشت تا آنجا که حضرت رضا(ع) درباره شأن و جایگاه ایشان فرمودند: هرکس او را زیارت کند، مرا زیارت کرده است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس تصریح کرد: ارج و احترام‌گذاری شیعه نسبت به حضرت فاطمه معصومه(س) به دنبال نوع برخورد ائمه(ع) است ،یعنی اگر از طرف ائمه معصومین (ع) چنین عنایت و توجه ویژه‌ای به این بانوی بزرگوار صورت نگرفته بود، طبیعتاً شیعیان نیز این چنین به آن ترتیب اثر نمی‌دادند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به چگونگی وفات حضرت فاطمه معصومه(س)گفت: ایشان برای پیوستن به امام زمان خود، سختی‌ها و مرارت‌های بسیاری متحمل شد و در معرض آسیب‌های فراوانی قرار گرفت و سرانجام پیش از وصال، درگذشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس فرهنگ‌سازی درباره شناخت شخصیت امامان و بزرگان دینی را اندک دانست و یادآور شد: امروزه جوانان ما از زندگی ائمه (ع) بی‌اطلاع هستند واین امر نشانگر آن است که مسئولان نتوانسته‌اند عملکردی در شأن و منزلت واقعی امامان داشته باشند و همین بی‌اطلاعی نسبت به فرهنگ و تمدن اسلامی، جامعه را تهدید خواهد کرد.

حضرت فاطمه معصومه (س) فرزند امام موسی کاظم(ع) و تنها خواهر تنی امام رضا(ع) در روز اول ذیقعده سال ۱۷۳ هجری، در شهر مدینه چشم به جهان گشود./211002
منبع: آریا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
0
0
خیلی خوب بود
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین