عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی به دلیل افزایش قوت و قدرت ما و البته افزایش ضعف و استیصال دشمن است.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در همایش جوانان عاشورایی که در مسجد مقدس جمکران برگزار گردید، اظهار کرد: همه به یاد دارند که نوای «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم» در دوران دفاع مقدس، شور و حرارت زائدالوصفی در رزمندگان ایجاد می‌کرد و کلامی حماسی و پیروزمندانه بود. امروز هم باید ادبیات روضه و نوحه‌های ما پُر از این ادبیات باشد و این مضمون را در نواهای خود بیان داریم که «کربلا کربلا ما آمدیم و البته جهان را به زیارت تو خواهیم آورد.»

وی با اشاره به حرکت احمقانه و خباثت آمیز دونالد ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی گفت: این اقدام سبب افزایش محبوبیت سپاه شده است که نشانه این محبوبیت، وجود تصاویر متعددی از فرماندهان شهید و حتی زنده سپاه در خانه‌های مردم و همچنین تلفن‌های همراه مردم و جوانان است.

این استاد حوزه و دانشگاه موفقیت‌های نظام اسلامی را مرهون حضور نهادهایی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: یکی از دلایلی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، بحث «امید به آینده» را مطرح می‌فرمایند این است که امروزه جوانان مؤمن و انقلابی ما در صحنه‌اند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مراکز تجلی این حضور است.

وی در ادامه دلایل دیگر اقدام اخیر آمریکا را مورد توجه قرار داد و افزود: قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی به دلیل افزایش قوت و قدرت ما و البته افزایش ضعف و استیصال دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین  پناهیان خاطر نشان کرد: امروز دشمن، این نکته را مورد مطالعه قرار داده که چرا سپاه به یک نیروی نظامی فعال و پویا تبدیل شده و این نیرو مانند بسیاری از نیروهای نظامی در دنیا، نیرویی عادی و خنثی نیست؟ در حقیقت آن‌ها هم به این نکته پی برده‌اند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به «چشمه‌ای جوشنده از درون» تبدیل شده است که نمی‌توان جلو آن را گرفت و این قدرت، از بین رفتنی و قابل از بین بُردن نیست.

وی یکی از دلایل مهم تبدیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به چشمه‌ای جوشان را، اشتیاق جوانان دهه‌های هفتاد و هشتاد برای پیوستن به این نهاد انقلابی برشمرد و اضافه کرد: امروزه جوانان دهه‌های ۷۰ و ۸۰ حتی پیشروتر از جوانان دهه شصت مایل هستند تا به سپاه بپیوندند و حتی برای این امر به توسل و تضرّع هم می‌پردازند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به دُعای امام راحل عظیم الشأن (ره) در زمان پذیرش قطعنامه ۵۹۸ اشاره کرد و گفت: امام در آن مقطع دعا فرمودند که خداوند سفره شهادت را از میان عاشقان شهادت جمع نکند که چنین هم شده و امروزه سپاهیان از جمله اقشاری هستند که این سفره را باز نگه داشته‌اند.

وی ادامه داد: این رسالت جهانی ما است که نقاط کلیدی دنیا را به دست بگیریم که البته این نکات، باید در کتاب‌های درسی فرزندان ایران هم بیاید تا آنان با عزت، پرورش یابند، تربیت شوند و آینده را بسازند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان همچنین به امنیت ایران اسلامی به عنوان مؤلفه‌ای مهم اشاره و تأکید کرد: فراموش نکنیم که ما تا منطقه را نجات ندهیم نمی‌توانیم امنیت ایران خود را حفظ کنیم.

وی ضمن آن که از جوانان مؤمن و انقلابی خواست تا نشاط از پیروزی‌های به دست آمده را حفظ کنند و همچنین شُکرگزاری این موفقیت‌ها را به جای آورند بیان کرد: امروزه شادی و نشاط و همچنین شُکرگزاری، بر هر نگرانی و آسیب احتمالی غلبه دارد و باید به این مهم توجه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان درباره شهید محمدمهدی لطفی نیاسر گفت: یکی از ویژگی‌های بارز این شهید مدافع حرم، همراهی همیشگی وی با نیروهای زیرمجموعه خود بود که همین امر هم ابتدا به جانبازی و سپس به شهادت وی منجر شد.

وی در تشریح چگونگی شهادت این شهید والامقام اظهار کرد: فرماندهان مستقر در سوریه در آن مقطع، به حمله همه جانبه ای از سوی دشمن پی بردند و دستور جا به جایی نیروها داده شد. در این جا به جایی بود که این سرباز مدافع حرم، متوجه شد بخشی از نیروهایش از این دستور نظامی مطلع نشده‌اند و این بود که به صحنه بازگشت و پس از اطلاع دادن به نیروها و نجات آن‌ها، خود در کمین دشمن افتاد و به شهادت رسید.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین