عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
معاون فرهنگی سابق سازمان اوقاف و امور خیریه گفت که شعارهای قرآنی چه در مسابقات و چه در جامعه پررنگ‌تر و شعور قرآنی کم‌فروغ شده است.

عقیق:حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی سابق سازمان اوقاف و امور خیریه، ایجاد اتحاد در میان مسلمانان جهان اسلام را از دستاوردهای مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم دانست و گفت: یکی از برکات این مسابقات که می‌توان به‌عنوان دستاورد مسابقات از آن یاد کرد، پاسخ به شبهات در سطح جهانی نسبت به شیعیان و به‌ویژه کشور ایران است، خصوصاً پاسخ به کسانی که می‌گویند ایران هیچ توجهی به مباحث قرآنی ندارد.

مدیر کل تحقیق و بررسی سازرمان اوقاف با تاکید بر اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن، پاسخ عملی به دشمنان قسم‌خورده نظام می‌دهد، افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، در تحقق این دستاورد تاثیر مهمی داشته است چراکه تعداد قاریان و حافظان در اوایل انقلاب، انگشت شمار بودند امّا امروز ایران اسلامی در عرصه‌ شکوفه‌ها، بزرگسالان، بانوان و عرصه‌های مختلف به‌عنوان الگوی قرآنی به جهانیان معرفی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از مسئولان به نسبت سال‌های ابتدای انقلاب از مسابقات قرآن استقبال نمی‌کنند؟ گفت: انقلاب اسلامی ایران، برگرفته از قرآن‌کریم و حاکمیت آن نیز حول محور قرآن‌کریم است. اوایل انقلاب، این اصل در میان مردم و مسئولان نقش پررنگ‌تری داشت و به همین دلیل هم، فضای معنوی در جامعه حاکم بود امّا به‌تدریج شعارها پررنگ‌تر و شعور قرآنی چه در مسابقات و چه در جامعه کم‌فروغ شد.

شرفخانی به دلایل کاهش سطح کیفی و اقبال عمومی مردم از مسابقات بین‌المللی قرآن اشاره کرد و افزود: علت اصلی‌‌اش این است که توجه به مسابقات، المپیاد و عرصه‌های جهانی در اولویت قرار گرفته و موضوع مفاهیم  و انس با قرآن در فرع واقع شده است. مسئولان قرآنی باید از رهبر انقلاب درس بگیرند؛ ایشان هر سال با همه مشغله‌‌ها و فعالیت‌ها امّا در پایان مسابقات از متسابقین و شرکت‌کنندگان استقبال می‌کنند و اول ماه مبارک رمضان نیز میزبان جامعه قرآنی هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین