عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱
سردار سلیمانی:
فرمانده سپاه قدس، امدادرسانی به سیل‌زدگان را بالاترین جهاد و دفاع دانست و گفت: درس امروز طلاب «خدمت به مردم» است.

عقیق:سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، با حضور در ستاد مردمی امدادرسانی به مردم سیل‌زده خوزستان، با تقدیر از زحمات آیت‌الله موسوی جزایری، در راه اندازی ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان خوزستان، اظهارداشت: در این شرایطی که مردم نیازمند و مساعدت به کمک هستند، آیت‌الله جزایری، حوزه علمیه را تعطیل کرده و مهم‌ترین درس طلاب را «درس خدمت به مردم» قرار داده‌اند.

اخلاق و خدمت به مردم مهم‌ترین بخش اساسی عرفان است

وی با اشاره به سیره امام در خدمت به محرومین، گفت: حضرت امام رضوان‌الله، اخلاق و خدمت به مردم را مهم‌ترین بخش اساسی عرفان و معنویت می‌دانند.

مشتاقان دفاع از حرم به خوزستان و کمک به سیل زدگان بیایند

سردار سلیمانی، ادامه داد و گفت: جوانانی که سنشان اقتضا نمی‌کرد جهادِ زمان دفاع مقدس را درک کنند و امروز نیز خیلی اصرار دارند که به‌عنوان مدافع حرم در جبهه حضور پیدا کنند، به نظر من باید بیایند به خوزستان؛ چراکه حادثه اخیر یک دفاع از حرم است.

هیچ‌چیزی بالاتر از حفظ کرامت انسان نیست

فرمانده سپاه قدس، با تأکید بر اینکه هیچ‌چیزی بالاتر از حفظ کرامت انسان نیست، گفت: چه چیزی بالاتر از اینکه کرامت یک انسان را حفظ و تلاش کنیم تا از خانه‌اش آواره نشود! آیا حریمی بالاتر از این وجود دارد؟

وی اضافه کرد: همه دفاع‌ها برای حریم انسانیت بوده و این دفاع، بهترین جهاد است که هم اکنون فراهم‌شده است.

سردار سلیمانی، با اشاره به حضور خود در منطقه سیل‌زده رفیع، اظهارداشت: در مناطقی که حضور یافتم تحت تأثیر همت مردم قرار گرفتم! خودشان ایستاده بودند و به رقم هشدارهای زیادی که مسئولان مبنی بر تخلیه روستاها و مناطق داده بودند، اما ایستادگی کردند و با امکانات ابتدایی، در حال مقابله با سیلاب هستند.

فرمانده سپاه قدس، با تأکید بر اینکه باید به مردم کمک کرد، گفت: وقتی به رفیع رفتم! دیدم که مردم موفق شده در حال تلاش بر حفظ خانه خود هستند! باید به این مردم کمک کرد.

تخلیه مردم خسارت است! اما تخلیه برای بقای بدون خسارت مهم‌تر است

وی با بیان اینکه تخلیه مردم خسارت است! اما تخلیه برای بقای بدون خسارت مهم‌تر است، تصریح کرد: مسئولان می‌گویند تخلیه کنید! که البته حق هم دارند! چون نگران جان مردم هستند! به همین دلیل باید کمک کرد به بقاء مردم همراه با حفظ کرامت انسانی آن‌ها بدون خسارت انسانی!

از موج اصلی بحران سیل عبور کرده‌ایم

سردار سلیمانی، در پایان اظهارداشت: تصور بنده بر این است که ما از موج اصلی بحران سیل عبور کرده‌ایم! اما باید به مردم کمک کرد و در این حادثه‌ای که ایجاد شده، ناراحتی و زخم روحی آن‌ها را التیام بخشید.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین