عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۹۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، برگزاری اردوهای راهیان نور را یکی از زیباترین و در عین حال موثرترین راه های تبیین ارزش های دفاع مقدس برای جامعه امروز برشمرد.
عقیق:سرهنگ پاسدار احمد حسینی در گفتگویی با اشاره به این که در آستانه ایام نوروز، شاهد اعزام کاروان های دانشجویی و دیگر اقشار جامعه به مناطق عملیاتی در قالب کاروان های راهیان نور هستیم، اظهار داشت: حقیقتاً حرکت بسیار عظیم و تاثیر گذار معنوی، فرهنگی و تربیتی راهیان نور را می توان به عنوان تجلی مسیر نورانی تجدید میثاق با سیره شهدا و آرمان های امام شهیدان توصیف کرد.

وی افزود: راهیان نور به معنای انجام سفرهای با برکتی است که در طی سال به خصوص ایام پایانی اسفند و آغاز سال جدید جلوه باشکوهی به خود می گیرد و به ویژه در این روزها، حُسن مطلعی برای دهه پنجم انقلاب اسلامی است که اتفاقاً خود از جمله بزرگترین عملیات های فرهنگی کشور در راستای تبیین ارزش های و آرمان های دوران دفاع مقدس به شمار می رود.

حسینی همچنین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبریدر بیانیه گام دوم انقلاب، راهیان نور یکی از بستر های مناسب در بحث خود سازی، جامعه پردازی، تمدن سازی و سایر مولفه های این بیانیه راهبردی و ارزشمند است.

وی گفت: ضرورت بازخوانی آثار و برکات دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف و فراموشی این حماسه گرانسنگ ملت بزرگ ایران و مجاهدت و رشادت جوانان برومند در آن دوران با استفاده از ظرفیت عظیم حرکت راهیان نور محقق می شود؛ آثار با برکتی که با تمسک به آن بسیاری از مشکلات و معظلات جامعه اسلامی بر طرف و یا کاهش یافته و منجربه الگو گیری سایر جوامع اسلامی و ملت های آزادی خواه شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم همچنین تاکید کرد: شعار پر محتوا و اثر بخش امسال راهیان نور با عنوان "ما پیروزیم" ، تداعی بخش پیروزی های مختلف نظام مقدس اسلامی در همه عرصه ها با وجود دشمنی ها، توطئه ها و کارشکنی های معاندان و بدخواهان این ملت و نظام ، روشنی بخش مسیر پیش رو برای تداوم موفقیت ها و پیروزی هاست؛ شعاری که بایستی همه قشرها و گروه ها و همه آحاد جامعه اسلامی برای تحقق پیروزی در تمامی صحنه ها تلاش کنند تا فتح قله های پیشرفت دست یافتنی تر و سهل الوصول تر شود.

وی افزود: بستر مناسب دیگر راهیان نور شنیدن ندای شهیدان است که همه رسالت و مسئولیت دارند همواره این ندا به گوش جامعه و مخاطبین رسانیده شود و فضای مناسب سفرهای راهیان نور که به عنوان سنت حسنه ستودنی همگان را با ارزشهای والا در همه جوانب مخاطبین را آشنا می کند، ضمن آن که تاثیرات آن تا مدت ها جاری و ساری خواهد بود و لزوم استمرار آن اثر بخشی وظایف را سنگین می کند.

حسینی همچنین بیان داشت: بی شک سفرهای راهیان نور به عنوان یک سنت ستودنی، زائران را با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی بیش از پیش آشنا می سازد، چه آن که این عزیزان تا مدت ها پس از بازگشت، برکت این سفر معنوی همچون سوغاتی ارزشمند در وجود آنان، ریشه می دواند و موجب تنظیم سبک زندگی و شادابی و نشاط انقلابی در گستره فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و غیره می گردد.

وی گفت: تقارن راهیان نور امسال با ایام پر خیر و برکت ماه رجب نیز فرصتی مغتنم و مبارک است که از فیوضات این ماه برای تحقق آرمان ها و اهداف شهیدان عزیز بهره لازم را بُرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین