عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
مدیر عامل بنیاد نهج البلاغه:
آیت الله دین پرور با تاکید بر اینکه هر انقلابی در جهان یک منشور دارد، گفت: منشور انقلاب اسلامی ایران نهج البلاغه است.
عقیق:آیت‌الله «سیدجمال الدین دین‌پرور» در جشنواره اولین دوره جایزه جهانی دو سالانه کتاب برگزیده نهج البلاغه گفت: مساله نهج البلاغه مخصوص به شیعه نیست در دنیا زمانی که سخن از عدالت می شود نام نهج البلاغه و عهدنامه مالک اشتر به میان می آید.

مدیر عامل بنیاد ملی نهج البلاغه افزود: ما بیش از گذشته به این کتاب توجه کنیم و مسئولان ما در زمینه های مختلف همچون مسائل اقتصادی می توانند از نهج البلاغه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت باید از این کتاب بهره ببرند، خاطرنشان کرد: با تهیه لوایح مختلف برگرفته از نهج البلاغه می توان قوانین مفید را برای زمینه های اجرایی فراهم کرد.

آیت الله دین پرور با تاکید بر این نکته که انقلاب اسلامی ایران بر مسیر تعالیم نهج البلاغه و قرآن کریم پیروز شد، عنوان کرد: هر انقلابی یک منشور دارد و نهج البلاغه منشور انقلاب اسلامی ایران است. 

مدیر عامل بنیاد ملی نهج البلاغه در ادامه نهج البلاغه را کتابی جامع برای بهره گیری تمام مذاهب اسلامی دانست و تاکید کرد: تعالیم مطرح شده در این کتاب تنها برای مسلمانان نیست و تمام نوع بشر می توانند با تکیه بر تعالیم نهج البلاغه راه خوشبختی و موفقیت را برای خود ترسیم کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری جشنواره اولین دوره جایزه جهانی دو سالانه کتاب برگزیده نهج البلاغه گامی موثر بر بهره گیری بیشتر از این کتاب باشد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین