عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
عضو تجمع علمای مسلمان:
شیخ محمد قدوره رئیس مرکز بدرالکبری و عضو تجمع علمای مسلمان لبنان گفت: هدف از عادی سازی روابط با صهیونیستی ها، حمایت از تاج و تخت و حکومت است تا بتوانند مدت بیشتری در حکومت بمانند و مسائلی مثل دشمنی، انتحار، تحریک، کشتار و غیر آن مانعی بر سر راه وحدت هستند.
عقیق:شیخ محمد قدوره رئیس مرکز بدر الکبری و عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در گفتگویی گفت: وحدت اسلامی دارای اسباب و اموری است که باید به آن پایبند باشیم و در مسیر مسئله فلسطین حرکت کرده و بیشتر به پروژه مقاومت و وحدت این امت متمسک شویم؛ چراکه رهایی ما در آن است و این وحدت ضامن آزادی فلسطین می باشد.

وی افزود: اگر به دشمنی با یکدیگر ادامه دهیم و از هم دور باشیم، زمینه برای اشغالگری یهود بیشتر می شود، لذا ما باید از تمام توان خود برای تحقق شعار وحدت که امام خمینی مطرح کرد استفاده کنیم و بدانیم که از طریق وحدت و مقاومت می توانیم قدرت بیشتری کسب کنیم؛ چراکه وحدت و مقاومت تنها راه برای تحقق امنیت و استقرار میان مسلمانان و غیر مسلمانان در جهان عربی و اسلامی است.

رئیس مرکز بدرالکبری تاکید کرد: علمای مسلمان جهان به ویژه مراجع دینی در ایران، عراق و الازهر و هر کشوری که در آن مرجعیت دینی وجود دارد، مسئولیت بزرگی بر عهده دارند؛ لذا ما از تمامی علمای اسلامی می خواهیم که نسبت به جذب ملت ها آگاه باشند و در این راه تلاش کنند و در مقابل توطئه ای که هدفش ترویج "معامله قرن" و هماهنگی با دشمن اسرائیلی است، بایستند و علما و مراجع اسلامی از طریق سخنرانی بر منابر، اجماع بر سر مسئله فلسطین و داشتن وحدت کلمه با عادی سازی روابط با اسرائیل مقابله کرده و در برابر معامله قرن بایستند.

وی خاطرنشان کرد: علمای عصر حاضر دو دسته اند؛ دسته اول قلبش آمیخته با ذکر خداوند، خط مقاومت و وحدت میان مسلمانان است و اینان همیشه بر عهد و پیمان خود ثابت قدم اند، لذا باید از اینگونه علما در محافل اسلامی محافظت کرد تا صدای این محور برای جذب مردم پیرامون مقاومت و وحدت گسترش بیشتری داشته باشد؛‌ اما برخی از علمای مسلمان متأسفانه در صف آمریکا، ناتو و حامیان تروریسم علیه ملت های منطقه به ویژه یمن، عراق و سوریه قرار دارند. این علما که از راه درست منحرف شده و از چارچوب وحدت اسلامی و دوستداری مسائل اسلامی مثل مسئله فلسطین خارج شده اند و مال و منافعی که اینجا و آنجا کسب می کنند، سودی برایشان ندارد و تاریخ به آن ها می گوید: این علما به دنبال دنیا رفتند و حتما در آخرت زیان خواهند دید، اینان به ما دستور می دهند که به آمریکا و ناتو متمسک شویم و با اسرائیل رابطه برقرار کنیم و با یکدیگر بجنگیم در حالی که رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین در امنیت به سر می برد و جولان سوریه و مزارع شبعا در لبنان را اشغال کرده است. ما می گوییم هر چقدر که دامنه فتنه گسترش یابد، حکمت وحدت اسلامی و مقاومت آن را شکست خواهد داد.

متن گفتگو به شرح زیر است:

حوزه: هدف کشور های عربی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی چیست؟

هدف کشور های عربی که با حمایت آمریکا بر تخت حکومت نشسته اند، خدمت رسانی به آمریکا و جامعه اروپا است. هدف از عادی سازی روابط، عادی سازی روابط با تخت و حکومت است تا مدت بیشتری بر مسند حکومت باقی باشند.

صهیونیست ها اولین کسانی هستند که از روابط کشور های عربی با رژیم اسرائیل سود می برند و تلاش برای عادی سازی روابط در جهت بقای هر چه بیشتر در حکومت است، لذا ملت های منطقه باید در برابر این توطئه و توطئه هایی که علیه مسئله فلسطین و محور مقاومت انجام می گیرد بایستند.

 

حوزه: نقش دولت ترامپ و "جرد کوشنر" داماد وی را در استفاده از برخی کشور های عربی در ضربه زدن به فلسطین چگونه ارزیابی می کنید؟

دولت ترامپ با لابی اسرائیلی که منابع بورس، طلاب و اموال جهان را به ویژه در آمریکا در کنترل خود دارد، اداره می شود؛ به همین خاطر او همیشه از طریق داماد، معاونان و مشاوران خود علیه مسئله فلسطین تحریک می کند تا فلسطین به عنوان قدرت ضعیفی در برابر موضع گیری های او در سطح جهان باشد.

 

حوزه: چگونه می توان توطئه های دشمنان به ویژه معامله قرن را خنثی کرد؟ هدف از معامله قرن چیست؟

ما می توانیم تمامی توطئه هایی که منجر به نابودی مسئله فلسطین می شود را خنثی کنیم؛ مثل معامله قرن که هدف آن حذف حق ملت فلسطین در بازگشت به سرزمین بوده و برخی حکام و پادشاهان کشور های عربی در آن شریک هستند و به اسم مسئله فلسطین اقدام به اجرای آن کرده اند. لذا ما باید همگی بر حول محور مقاومت در منطقه که از ایران اسلامی تا یمن، عراق، سوریه، لبنان تا فلسطین گسترده شده، باقی بمانیم و باید این محور با عزّت و قدرتمند باقی بماند تا بتواند به اهداف والای خود به ویژه مسئله فلسطین دست یابد، لذا آنچه این معامله را خنثی می کند، مقاومت به ویژه در نوار غزه و رام الله است.

 

حوزه: آیا می توان شاهد وحدت مسلمانان در خصوص قدس باشیم؟ موانع روند این وحدت چیست؟

وحدت اسلامی دارای اسباب و اموری است که باید به آن پایبند باشیم و در مسیر مسئله فلسطین حرکت کرده و بیشتر به پروژه مقاومت و وحدت این امت متمسک شویم؛ چرا که رهایی ما در آن است و این وحدت ضامت آزادی فلسطین می باشد.

اگر به دشمنی با یکدیگر ادامه دهیم و از هم دور باشیم، زمینه برای اشغالگری یهود بیشتر می شود، لذا ما باید از تمام توان خود برای تحقق شعار وحدت که امام  خمینی مطرح کرد استفاده کنیم و بدانیم که از طریق وحدت و مقاومت می توانیم قدرت بیشتری کسب کنیم؛ چرا که وحدت و مقاومت تنها راه برای تحقق امنیت و استقرار میان مسلمانان و غیر مسلمانان در جهان عربی و اسلامی است.

 

حوزه: سازمان ملل متحد شش بیانیه به نفع فلسطین و علیه صهیونیست ها صادر کرده است. آیا این بیانیه ها اجرایی می شود یا اینکه کاغذی بیش نیست؟

بدون شک سازمان ملل به اسم مستضعفین جهان، با چشم محبت آمیز به یهود می نگرد و این چیزی است که از طریق مؤسساتی که با شعار سازمان ملل یا شورای امنیت یا شورای حقوق بشر کار می کنند، مشاهده می کنیم. این موسسات ناظر دروغینی بر کشتار هایی است که دشمن اسرائیلی علیه ملت فلسطین مرتکب می شود؛ به همین خاطر تمامی بیانیه های سازمان ملل تنها دست نوشته ای بیش نیست و به مرحله اجرا نمی رسد. این بیانیه ها در قبال جنایت های دشمن اسرائیلی علیه ملت فلسطین و لبنان مثل جنایت "قانا" و "الضاحیه" هیچ حرکتی از خود نشان نداده و به اقدام عملی نکرده است، بلکه به اسم ملت های مظلوم، مستضعف و ستمدیده اوامری را اجرایی می کردند.

ما می گوییم که باید واقعاً با این اشغالگران مقابله کرد و از طریق به کار گیری تمامی قدرت ها و امکانات مقاومت وارد عمل شد تا به حق خود دست یابیم؛ چرا که ما بر سازمان ملل متحد، شورای امنیت، اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس و مؤسسات دیگری که شکست آن در جهان به اثبات رسیده، اعتماد و تکیه نداریم.

 

حوزه: علما در زمینه توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از طریق آگاهی دادن به ملت های اسلامی چه نقشی دارند؟ چرا برخی علما برای پیوستن به دربار حاکمان خائن رقابت دارند؟

علمای مسلمان جهان به ویژه مراجع دینی در ایران، عراق و الازهر و هر کشوری که در آن مرجعیت دینی وجود دارد، مسئولیت بزرگی بر عهده دارند؛ لذا ما از تمامی علمای اسلامی می خواهیم که نسبت به جذب کردن ملت ها  به دور خود آگاه باشند و در این راه تلاش کنند و در مقابل توطئه ای که هدفش ترویج "معامله قرن" و هماهنگی با دشمن اسرائیلی است، بایستند.

علما و مراجع اسلامی از طریق سخنرانی بر منابر، اجماع بر سر مسئله فلسطین و داشتن وحدت کلمه با عادی سازی روابط با اسرائیل مقابله کرده و در برابر معامله قرن بایستند.

علمای عصر حاضر دو دسته اند؛ دسته اول قلبش آمیخته با ذکر خداوند، خط مقاومت و وحدت میان مسلمانان است و اینان همیشه بر عهد و پیمان خود ثابت قدم اند، لذا باید از اینگونه علما در محافل اسلامی محافظت کرد تا صدای این محور برای جذب مردم پیرامون مقاومت و وحدت گسترش بیشتری داشته باشد.

برخی از علمای مسلمان متأسفانه در صف و مسیر آمریکا، ناتو و برخی کشور ها که از تروریسم علیه ملت های منطقه به ویژه یمن، عراق و سوریه حمایت می کنند، قرار دارند و گروهک های تروریستی تکفیری مناطق مختلف را بمباران و کودکان را در یمن، عراق و کشور های دیگر به قتل می رسانند. لذا این علما که از راه درست منحرف شده و از چارچوب وحدت اسلامی و دوستدار مسائل اسلامی مثل مسئله فلسطین خارج شدند، زیان دیدند و مال و منافعی که اینجا و آنجا کسب می کنند، سودی برایشان ندارد.

تاریخ به آن ها می گوید: این علما به دنبال دنیا رفتند و حتما در آخرت زیان خواهند دید، اینان به ما دستور می دهند که به آمریکا و ناتو متمسک شویم و با دشمن اسرائیلی رابطه برقرار کنیم و با یکدیگر بجنگیم در حالی که رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین در امنیت به سر می برد و جولان سوریه و مزارع شبعا در لبنان را اشغال کرده است. ما می گوییم هر چقدر که دامنه فتنه گسترش یابد، حکمت وحدت اسلامی و مقاومت آن را شکست خواهد داد.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین