عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۷۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹
سردار سلیمانی، فرمانده قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه از اجرای عملیات فرهنگی راهیان نور با رویکرد حمایت از مؤسسات و حرکت‌های مردمی خبر داد.
عقیق:سردار یعقوب سلیمانی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه در نشست خبری تشریح برنامه‌های این قرارگاه در عملیات فرهنگی راهیان نور جنوب سال 98‌ــ‌97 که صبح امروز یکشنبه 19 اسفند 97 در پاتوق خبر برگزار شد، در سخنانی راهیان نور را بستری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تداوم مسیر دفاع مقدس دانست و اعتقاد دارد که باید این حماسه‌ها و ایثار شهدا و رزمندگان به نسل جدید منتقل شود.

وی ادامه داد: قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه با تمام توان و ظرفیت با رویکرد مردم‌محوری بسترها را فراهم می‌کند تا مردم این حرکت و عملیات بزرگ فرهنگی را مدیریت و میزبانی کنند.

سلیمانی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری درباره راهیان نور اشاره و اضافه کرد: مقام معظم رهبری درباره راهیان نور به سه ویژگی ادامه‌دار بودن، جلوگیری از عدم تحریف و نو بودن کار اشاره کردند که ما این بیانات را سرلوحه کار خود قرار دادیم و اقداماتی را در این راستا انجام داده‌ایم. بازخوانی و تحلیل بیانات رهبر انقلاب و ارائه کار نو و جدید مبتنی بر فرمایشات ایشان با رویکرد مردم‌محوری و طرح اعتلای راهیان نور، بازآفرینی رویکردها و مدل‌های راهیان نور، نمایش‌های‌ رزمی، فرهنگی و بصیرتی و تشکیل هیئت اندیشه‌ورزی راهیان نور از جمله این برنامه‌هاست.


توجه به اقدامات امنیتی راهیان نور

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه توسعه و توجه به اقدامات امنیتی را از دیگر برنامه‌ها در حوزه راهیان نور دانست و یادآور شد: در حوزه امنیت زائران با هم‌افزایی دستگاه‌ها و نیروهای مسلح امنیت شایسته‌ای در نظر گرفته شده و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

سردار سلیمانی راهیان نور را محور وحدت مبتنی بر وصایای شهدا برشمرد و گفت: توسعه و تقویت ستادهای مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در دستور کار است تا خود مردم این حرکت عظیم را اجرا کرده و ما از آن‌ها پشتیبانی و حمایت کنیم. امسال بیش از 12 استان ساماندهی شده تا با خودروهای شخصی خود به مناطق راهیان نور بیایند و این طرح در سال‌های آینده در سایر استان‌ها تسری پیدا خواهد کرد.

توسعه و تقویت کارویژه‌های نخبگانی

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه به توسعه و تقویت کارویژه‌های نخبگانی اشاره کرد و یادآور شد: شب‌مانی دانشجویان و نخبگان در منطقه شط‌علی با حال‌وهوای جبهه است و این طرح ویژه خواهران در بیمارستان امام علی(ع) برگزار خواهد شد. همچنین امسال روی رانندگان تاکسی، پرستاران، اساتید و فرهنگیان نیز برای حضور در مناطق راهیان نور هدفگذاری شده است.

سردار سلیمانی از اعزام کاروان‌های خاص به مناطق راهیان نور خبر داد و گفت: در همین راستا کاروان بیماران اوتیسم، دختران انقلاب، دو هزار کارمند و قاضی قوه قضائیه و هزار استاد حوزه علمیه در این مناطق حضور یافتند. یکی دیگر از برنامه‌های راهیان نور ویژه‌برنامه جشنواره ره‌آورد ملی سرزمین نور است که از 20 اسفندماه، روز ملی راهیان نور به‌مدت 9 شب در خرمشهر برپا خواهد شد که 36 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد. همچنین از سال آینده جشنواره‌های استانی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و راهیان نور برپا می‌شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه توجه به موضوع روایتگری راهیان نور و ارتقای سطح روایتگری و توسعه و توجه به نخبگان نوجوان را یکی دیگر از برنامه‌های این قرارگاه خواند و اضافه کرد: امسال کاروان استعدادها و 12 هزار زائر اهل‌تسنن به‌صورت خودجوش در مناطق راهیان نور حضور خواهند یافت.

برگزاری مراسم اعتکاف با حضور 12هزار زائر

سردار سلیمانی افزود: در حوزه توسعه و تقویت راهیان نور دریایی با توجه به استقبال مردم و نخبگان، زیرساخت‌ها و ویژه‌برنامه‌هایی برای حضور زائران فراهم شده است. توسعه و برپایی نمایش صعنت موشکی سپاه در یادمان بیت‌المقدس و نیز تبیین و روایت عملیات بیت‌المقدس در یادمان بیت‌المقدس واقع در منطقه دب‌حردان از دیگر برنامه‌هاست. همچنین قرار است مراسم اعتکاف نیز با حضور 12 هزار زائر در حسینیه دارخوین برگزار شود.

افزایش 10درصدی زائران خارجی

سردار سلیمانی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره حضور زائران خارجی در راهیان نور امسال نیز توضیح داد: تاکنون سه کاروان از زائران خارجی مقیم کشور در مناطق حضور یافتند و برنامه‌ریزی و بسترسازی در این زمینه انجام شده و امسال نسبت به سال گذشته افزایش 10درصدی زائران خارجی را داشتیم.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین