عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
«امیرعلی» و «فاطمه» پرطرفدار اسامی برای پسران و دختران ایرانی بوده است.
عقیق: در آستانه پایان سال 1397 هجری شمسی، بررسی آماری اسامی موالید این سال نشان می دهد که همچنان نام های اسلامی و اهل بیتی، محبوب ترین نام ها برای والدین ایارنی در نام گذاری فرزندان خود هستند. 

در این رابطه، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، پرطرفدارترین اسامی سال 97 را اینگونه اعلام کرد: از آغاز سال جاری تاکنون، «امیرعلی» و «فاطمه» پرطرفدارترین اسامی ایرانیان برای پسران و دختران خود بوده است.ش

«سیف الله ابوترابی» درباره رتبه های بعدی هم گفت: نام‌های «محمد»، «علی»، «امیرحسین» و «ابوالفضل» در بین نوزادان پسر و نام‌های «زهرا»، «حلما»، «یسنا» و «زینب» در بین نوزادان دختر بیشترین فراوانی را داشته است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره نسبت ثبت ولادت جنسی نوزادان هم تصریح کرد: در سال 1397 به ازای هر ۱۰۶ دختر، ۱۰۰ پسر متولد شده است.

* محمد و فاطمه؛ بیشترین اسامی انتخابی در جهان اسلام

شایان ذکر است که علاوه بر ایران، در سراسر جهان اسلام نیز انتخاب نام های اسلامی بر اسامی ملی یا بيگانه برتری دارد.

در این میان نام های «محمد» و «فاطمه» بيش از ديگر اسامی مورد استفاده قرار می گيرد و خانواده های مسلمان این دو نام ر بر فرزندان پسر و دختر خود می گذارند. 

جالب تر اینکه براساس گزارش رسمی دفتر آمار ملی انگلستان در سال 2014 میلادی، «محمد» در صدر نام های محبوب برای نوزادان پسر در انگلستان، ولز و نیز کلان شهر لندن بود.

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین