عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد:
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی با اشاره به برگزاری بیستمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات گفت: در این دوره توفیق بزرگی نصیبمان شد و تاکنون توانسته‌ایم بیش از ۱۴۰ کاروان دانشگاهی را به عتبات عالیات اعزام کنیم.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمد رضا فقیهی» ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و ولادت امام محمد باقر (ع) گفت: ماه رجب و شعبان مقدمه ورود به ماه میهمانی الهی (ماه رمضان) است و این سه ماه ایامی ویژه در طول سال هستند که مومنان با استفاده صحیح از آنها می‌توانند به درجات عالی نزد خداوند متعال برسند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به برگزاری بیستمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات گفت: امسال همچون دوره‌های قبل برنامه ریزی‌های دقیقی برای زائران دانشگاهی صورت گرفته است. در این دوره توفیق بزرگی نصیبمان شد و تاکنون توانسته‌ایم بیش از 140 کاروان دانشگاهی را به عتبات عالیات اعزام کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان سعی دارند فضاهای سنگین و آلوده‌ای در جامعه ایجاد کنند تا از این طریق مردم را از اهل‌بیت (ع) و ارزش‌های دینی دور کنند. همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره فرمودند ما درون جنگ نرم شدیدی با دشمن قرار داریم، آنها علاوه بر اعمال تحریم‌های مختلف درصدد ایجاد ناامیدی و دوری از اسلام و دین با روش‌های مختلف هستند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان معتقد است که در چنین شرایطی برگزاری این دوره‌ها و اعزام کاروان‌های دانشگاهی به عتبات عالیات بسیار می‌تواند در انتخاب راه صحیح و اصلاح نوع نگرش آنها به مردم به خصوص نسل جوان کمک کند.

وی با اشاره به لزوم برخورداری از رفتار و اخلاقی نیکو در مواجهه با دانشجویان و زائران گفت: ممکن است یک رفتار ناشایست از سوی برخی مسئولان موجب شود دانشجویی از بسیاری از ارزش‌های اخلاقی زده شود. ما باید به این امر مهم حتی در این سفرهای زیارتی تأکید بسیاری داشته باشیم. لذا برخورد و نوع مواجهه با زائران باید بسیار متین و متناسب با شأن آنان باشد و به خاطر امام حسین (ع) خالصانه خدمتگزارشان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی با اشاره به آیه مبارکه «وَمَنْيَتَّقِ اللهَ يَجْعَلْ لَهُمَخْرَجاً» گفت: خدا در این آیه وعده داده که هر کسی تقوا بورزد و در پهنه عالم که حریم خداوند است، مرتکب گناه و اعمال ناپسندی نشود، راه‌های خروج از بن بست‌ها و مشکلات را به او نشان خواهد داد. پس بیاییم در این حریم از هرگونه رفتار و اخلاق ناشایست که نوعی بی تقوایی در محضر خدا محسوب می‌شود، پرهیز کنیم تا علاوه بر اینکه حرمت این حریم را حفظ کرده باشیم، خداوند پاداش نیکویی در این دنیا و آخرت به ما ارزانی کند.

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، پنجشنبه 16 اسفندماه جهت بررسی و نظارت بر روند اجرایی و فرهنگی برنامه‌های ستاد در بیستمین دوره اعزام دانشگاهیان وارد شهر کربلا شد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین