عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی در اهواز:
یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: اگر کسانی به جهت مشکلات اقتصادی در هزینه رفت‌وآمد به راهیان نور مانده‌اند روحانیت باید واسطه شوند و پا پیش بگذارند.
عقیق:حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، با حضور در ستاد مرکزی راهیان نور، با اشاره به فرصت عظیم راهیان نور اظهار داشت: به نظر من راهیان نور یک سرمایه و خاستگاه بی‌نظیری برای تحول و رسیدن به مقصد معنوی و بالاترین جایگاه معرفتی است، به‌شرط آنکه نیت کنیم که در مسیر شهدا گام برداریم.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: اگر اینجا برای میثاق حضور پیدا می‌کنیم، مقدمه میثاق استغفار است؛ یعنی اگر می‌خواهم نورانی شوم ابتدا باید به ظلمانی بودن خودم اعتراف کنم، ما در این دار مکافات و تاریکستان دنیا واقعاً حبس هستیم.

وی افزود: راهیان نور مسیری برای ملکوتی شدن است به‌شرط آنکه در این مسیر بر روی نردبان آن نماند و معراج شهدا به‌واقع معبری برای رسیدن و اتصال و وصل شدن به شهداست.

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی با بیان اینکه باید بدانیم که واقعاً در این مسیر طلایه‌دار همین صنف روحانیت بوده‌اند و به آمار قطعی در دفاع مقدس، بالاترین صنف روحانیت بوده است، خاطرنشان کرد: ما در حوزه تشویق مردم به سمت این جریان فرهنگی عملاً سعی کرده‌ایم که لبیک بگوییم و از رفقای خودمان تقاضا کردیم با توجه به این شرایطی که حضرت آقا هم فرمودند، دقت نظر کافی داشته و حضور خودشان را قطعی کنند.

وی گفت: بنده سابق بر این حتی دورانی که معمم نشده بودم خیلی جسته‌وگریخته شرکت می‌کردم اما زمانی که حضرت آقا فرمودند که این‌یک طرح بی‌نظیر است و تأکید کردند، امسال بنا دارم که مکرر در منطقه باشیم.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: تقاضای بنده از آن دسته از عزیزانی که یک مقدار مخاطبی دارند و یا مؤثر هستند این است که با وجود مشکلات اقتصادی در جامعه، امکان دارد تا حدودی شاهد کاهش جمعیت باشیم، باید در راستای این عمل خیر و نیک و هدایت مردم به سمت جریان راهیان نور دعوت کنیم و خودمان هم بانی شویم.

وی تصریح کرد: ما در جریان پیاده‌روی اربعین حسینی، وقتی این خلأ را حس کردیم، امسال با استفاده از ظرفیت همین فضای مجازی، یک هزار و 119 نفر را کمک‌هزینه پیاده‌روی اربعین حسینی دادیم که این کمک‌ها فقط از طریق فضای مجازی بود و امروز نیز باید برای راهیان نور اقدامات جدی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی گفت: اگر کسانی به جهت مشکلات اقتصادی در هزینه رفت‌وآمد به راهیان نور به مشکل برخورده اند، باید آبرو را بگذاریم و برای اینکه بچه‌ها پیوند بخورند با شهدا، لازم است واسطه شویم و پا پیش بگذاریم.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین