عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
آیت‌الله نوری همدانی:
مرجع تقلید شیعیان گفت: در دنیای امروز باید مرکز قدرتمندی برای پاسخگویی به شبهات دینی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد شود.
عقیق:آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر دیروز در دیدار جمعی از طلاب بوشهری مقیم قم که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد اظهار داشت: اخلاص رمز پیشرفت مسیر طلبگی در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به جایگاه عالم در منطق اسلام افزود: خداوند طالبان علم و دانش را دوست دارد، طلبگی شغل سنگین و بارسالتی بوده که وظایف سنگینی بر دوش آن نهاده شده است.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: اخلاص گام نخست موفقیت و پیشرفت در مسیر طلبگی است، اگر اخلاص در یک فرد وجود داشته باشد تمام زندگی وی با برکت و همراه با اثربخشی می‌شود، اثرگذاری در جامعه و پیشبرد آموزه‌های دین در گرو اخلاص نمایندگان دین در جامعه است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: بعد از اخلاص اراده بلند و راسخ دومین رمز موفقیت در مسیر طلبگی است، طلاب مسیر تحصیل خود را به نحوی تنظیم کنند که از قبل آن بزرگانی چون شیخ مفیدها تربیت شوند. انسان فرزند تلاش خود بوده و هر انسان به آن میزانی که تلاش می‌کند به نتیجه و برتری می‌رسد.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: نظم و برنامه‌ریزی از دیگر پیش‌شرط‌های مهم توفیق در مسیر طلبگی است، تبحر در ادبیات برای اثرگذاری در بین مخاطب مقوله مهمی است، بدون داشتن ادبیات قوی و قلم قدرتمند نباید انتظار تأثیرگذار خاصی را از طلاب داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط مستمر با خداوند متعال تصریح کرد: تهجد و نماز شب، نور را دل انسان زنده نگه می‌دارد، طلاب فرصت نماز شب را از دست ندهند. یکی از راه‌های موفقیت در علم فقه سحر خیزی و استفاده از برکات آن لحظات نورانی است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: اهتمام طلاب نسبت به نهج‌البلاغه بیشتر شود. اهمیت تهجد و نماز شب در بین علمای ماضی در حدی بوده که بدون عبادت شبانه، حاضر به درس گفتن در طول روز نمی‌شدند، علاوه بر تبحر در درس، طلاب در دروس اخلاق شرکت کرده و علم و رفتار خود را هماهنگ کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: مکتب تشییع هنوز به درستی در سطح جهان معرفی نشده است، طلاب با همت و تلاش خود این مکتب حق را به مردم جهان معرفی کنند، طلاب حوزه علمیه شیعه را بر محور تعالیم اصیل شیعی به مردم جهان معرفی کنند، جهان امروز شیعه را از کتاب‌های عامه شناخته و درک درستی از آن ندارد. در دنیای امروز باید مرکز قدرتمندی برای پاسخگویی به شبهات دینی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین