عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۲
احکام شرعی در خصوص تعبیرات مختلف خواب و حجت آن بر افراد را در این گزارش بخوانید.
عقیق:خداوند درون هرکاری در اسلام دستوری فقهی و شرعی نهاده است، دستوری که انسان را از مسیر انحراف دور می‌کند و راه سعادت را هموار می‌سازد. این روی احکام شرعی و فقهی دو چراغی هستند که این مسیر را برای ما روشن خواهد کرد.

خواب یا رویای صادقه آن چیزی که همه افراد به هنگام استراحت در عالم رویا خواهند دید. خوابی گاهی کابوس تعبیر می شود و در برخی از اوقات شیرین و در زندگی صادق است. اما اینجا سوالی مطرح است که آیا عمل کردن به خواب واجب است یا خیر؟ حکم تعبیر آن چیست؟



حجت الاسلام والمسلمین مهدی آذر طوسی خطیب و کارشناس امور دینی در گفتگویی درباره تعبیرات مختلف خواب و حجت آن بر افراد ، اظهار کرد: خواب حجت شرعی نیست. اگر کسی در عالم خواب رویای را ببیند ابتدا لازم نیست فردای همان روز تعبیر آن را جویا شود و ثانیا لازم نیست طبق آن خواب و تعبیر رفتار کند.

وی در ادامه با اشاره به سه قسم مختلف از رویای صادقه اظهار کرد: خواب سه بخش دارد، ابتدا رحمانی است که یک جز از ۷۰ جز نبوت است. دومین شیطانی و دیگری ادامه تفکرات و خیالات روز است. شما باید بررسی کنید که خوابی که فرد یا خودتان دیدید از کدام سه قسم بوده . به همین سبب از نظر فقهی حکمی برای عمل کردن به خواب وجود ندارد.


           


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین