عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
فقهی‌زاده:
نشست هم‌اندیشی مدیریت امور نهادهای قرآنی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت برگزار شد.
عقیق:نشست هم‌اندیشی مدیریت امور نهادهای قرآنی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز دوشنبه (١٣ اسفند‌ماه) با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام حمید حسینی قائم مقام، حجت الاسلام علی ملانوری مدیر امورنهادهای قرآنی و همچنین نمایندگانی از نهادها و سازمان‌های قرآنی در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت برگزار شد.

در این نشست فقهی‌زاده ضمن اشاره به اینکه مشارکت نهادها و سازمان‌های قرآنی در جهت تقویت نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به عنوان رویداد ملی از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، گفت: نگرش ما جلب مشارکت عمومی سازمان‌ها و نهادهای قرآنی در راستای تقویت جنبه‌های محتوایی و علمی نمایشگاه قرآن کریم است.

وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با هدف جریان‌سازی فکری و فرهنگی حول موضوع بسیار مهم و اساسی در نظام فرهنگی کشور یعنی قرآن کریم شکل گرفته، مجموعاً توانسته بخش بسیار مهمی در این زمینه ایجاد کند. نمایشگاه قرآن کریم مخاطبان مختلفی دارد و ما سعی کردیم تمامی فعالیت‌ها در حوزه‌های علمی و هنری را غیرجناحی و یا غیر خرافی گرا انجام دهیم. نمایشگاه به مصابح جشنواره گوناگون و متنوع موضوعی و در رشته‌های مختلف با مخاطبان گوناگون بر حول یک محور بسیار مقدس است که با همکاری و مشارکت سایر سازمان‌ها و نهادها تقدیم مردم کشور خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام ملانوری امور نهادها و موسسات قرآنی را شامل چهار گروه، دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، نهادهای عمومی و برخی سازمان‌های وابسته به دستگاه های دولتی مانند شهرداری‌ها، حوزه و دانشگاه، مؤسسات قرآنی، ان جی او ها، موسسات خیره به عنوان نهادهای غیر دولتی دانست و افزود: نهادها و سازمان‌ها می‌توانند طرح‌ها، پیشنهادات و نظرات خود را تا پایان ١٥ اسفند‌ماه سال جاری جهت بررسی و حمایت ارسال کنند.

حجت‌الاسلام حمید حسینی نیز با بیان اینکه امیدواریم با همکاری نهادها و سازمان‌های قرآنی کشور بتوانیم نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را با توان و قوت بیشتری برگزار کنیم، گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آوردگاه و رویداد ملی و متعلق به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه متعلق به تمام نهادهای فرهنگی و قرآنی کشور است که ماحصل تمامی تلاش‌ها و دستاورد‌هایی که در طول سال گذشته در فعالیت‌های قرآنی کشور صورت گرفته، در این نمایشگاه در معرض دید عموم مردم قرار گیرد که شرط تحقق این است که تمامی سازمان‌ها و نهادهای قرآنی خود را متولی این امر بدانند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین