عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
داور جشنواره پویانمایی تهران :
داور یازدهمین دوسالانه پویانمایی تهران تاکید کرد که انیمیشن را می‌توان در صدر رسانه‌ای‌هایی قرار داد که مفاهیم ارزشی و انقلابی را تبلیغ می‌کنند.
عقیق:یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران از ۱۲ اسفند در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد. محمدرحیم لیوانی یکی از داوران بخش دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی این جشنواره درباره ملاک‌های داوری آثار به خبرنگار فارس گفت: اصولا امور مبتنی بر فطرت، اخلاق، طهارت و هر امری که اخلاقیات را تقویت کند مورد تایید دین هم است چون اصلا دین مبتنی بر این اصول است. 

وی با تاکید بر اینکه اکثر آثاری که درباره اخلاق صحبت می‌کنند، در واقع منشأ آن‌ها در دین است، درباره رویکرد داوری آثار در بخش دینی عنوان کرد: آنچه در داوری این بخش مد نظر ما بود، مسایل برگرفته از آیات قرآن و سیره پیامبر و ائمه بود و رویکردمان به آثاری بود که مستقیم حوزه‌های دینی و مذهبی را مدنظر قرار می‌داد.

به گفته لیوانی، داوری آثار در بخش ارزش‌های انقلاب اسلامی آثاری که اشارات مستقیم به دفاع مقدس یا مدافعان حرم داشتند مورد توجه قرار گرفتند.

رییس مرکز پویانمایی صبا با بیان این‌که پویانمایی یک رسانه بسیار قوی برای بیان مفاهیم دینی است، بیان کرد: به اعتقاد من پویانمایی را می‌توان در صدر حوزه‌هایی دانست که در تبلیغ مسایل دینی تاثیرگذار هستند و از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز هم کارهای دینی ماندگار و مورد توجهی در این زمینه ساخته شده است. 

وی ادامه داد: پویانمایی بسیاری از محدودیت‌های فیلمسازی رئال را ندارد و امکانات و قابلیت‌هایی که پویانمایی در اختیار ما می‌گذارد، فرصت ویژه‌ای ایجاد می‌کند تا با کمک آن به تبلیغ حوزه‌های دینی بپردازیم. یکی از مزیت‌های اصلی تولید پویانمایی در ایران همین تولیدات دینی است که اغلب هم مورد توجه مخاطبان داخلی و هم کشورهای اطراف و کشورهای اسلامی قرار  می‌گیرد. 

لیوانی، پویانمایی ایران پس از انقلاب را دارای یک جهش بزرگ دانست و گفت: چیزی که قبل از انقلاب و از حدود سال‌های ۳۲ و ۳۳ تا سال ۵۷ شمسی داشتیم، جمعا شاید حدود ۱۰ ساعت پویانمایی بوده که مخاطبش بیشتر بزرگسالان و اغلب کارهای کوتاه و جشنواره‌ای بوده است اما بعد از انقلاب با ورود جوانان و ایجاد دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های متعدد و همین‌طور استادانی که به ظرفیت‌مان اضافه شدند، در حال حاضر یک جهش بسیار بزرگ را شاهد هستیم.

لیوانی با ابراز امیدواری برای شکوفایی هر چه بیشتر صنعت پویانمایی کشور در آینده نزدیک گفت: صادرات تولیدات پویانمایی ما به کمپانی‌ها و تلویزیون‌های دنیا آغاز شده است و می‌توانیم حضور تولیداتمان در سایر کشورها را شاهد باشیم و هنرمندان ما به حدی رسیده‌اند که می‌توانند در بزرگترین شرکت‌های دنیا کار کنند.

وی در پایان گفت: بزرگ‌ترین مزیت ما این است که جوانان در حدود سنی ۲۰ تا ۳۰ سال پرچمدار پویانمایی ایران هستند و این نوید اتفاق‌های بسیار خوب را برای این حوزه می‌دهد، به طوری‌که بعضی از صاحبان شرکت‌های خارجی که در سال‌های اخیر از کارهای ما بازدید کرده‌اند، از پیشرفت صنعت پویانمایی ایران اظهار شگفتی می‌کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین