عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۳
استاد دانشگاه بوینس آیرس آرژانتین:
پروفسور میگل آنجل باریوس گفت: همراهی حضرت عیسی مسیح با حضرت مهدی در دوران ظهور یک حقیقت مهم و مشیت الهی است که باید بیشتر مورد توجه علما اسلام و مسیحیت قرار گیرد.
عقیق: پروفسور میگل آنجل باریوس، استاد دانشگاه بوینس آیرس آرژانتین در دیدار حجت‌ الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، که در قم برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران مهمترین انقلاب معاصر است و اهمیتش از انقلاب کبیر فرانسه و روسیه نیز که ریشه در سکولاریسم دارد، بیشتر است.

دیدگاه لیبرالی و سرمایه‌داری غرب، یک رسوایی تمام عیار است

وی افزود: دیدگاه لیبرالی و سرمایه‌داری غرب، یک رسوایی تمام عیار است، زیرا نمی‌شود یک درصد جامعه صاحب هشتاد درصد سرمایه‌ها باشند.

استاد دانشگاه بوینس آیرس آرژانتین بیان داشت:‌به چشم خود می‌بینم که انقلاب چهارم صنعتی به سرکردگی امریکا و چین با اخلاق بیگانه می‌باشد، سؤال اصلی این است که تسلط بر جهان چه فایده‌ای دارد اگر خودمان را از دست داده باشیم؟

وی افزود:‌امروز در دنیا شاهد یک بحران هستیم که زاییده نگاه غرب است، عقل از دیدگاه عقل به بن بست رسیده است گرچه عقل به معنای واقعی خودش نور و روشنگری است؛ یکی از نشانه‌های بحران و آخرین بن‌بست عبارت از این است که سیاست در نظام غربی به یک هدف تبدیل شده نه یک وسیله و هدف اصلی آن منافع مادی و تصاحب آن است.

پروفسور میگل  بیان کرد: حجت‌ الاسلام والمسلمین حسینی اشاره خوبی به قرائت سوم بر اساس دید عمیق دینی کردند و باید بگویم که پاپ فرانسیس، قائل به همین قرائت از دین است، نظریات الهیات شناسی پاپ بسیار به دیدگاه سوم نزدیک است، این دیدگاه جدید الهیات شناسی مردمی یا الهیات مهربانی نام دارد و از حاشیه به مرکز قدرت می‌آید کما اینکه بعد از سالیان پاپ نه از ایتالیا و اروپا که از امریکای جنوبی انتخاب شد.

استاد دانشگاه بوینس آیرس آرژانتین بیان داشت: تفکر ناب اسلامی که حاکمیت دین بر اساس مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران جاری و حاکم است، ولی این دیدگاه در کاتولیک حاکم نیست و نظریه انقلابی جدید محسوب می‌شود و البته به این نتیجه رسیدند که باید رشد کند.

مشترکات زیادی بین بیانیه گام دوم و مانیفست پاپ فرانسیس وجود دارد

وی گفت: مشترکات زیادی بین بیانیه گام دوم و مانیفست پاپ فرانسیس وجود دارد که مهمترین آن مباحث عدالت و آزادی و وحدت و گفت و گوی آزاد ادیان است. همراهی حضرت عیسی مسیح با حضرت مهدی در دوران ظهور یک حقیقت مهم و مشیت الهی است که باید بیشتر مورد توجه علما اسلام و مسیحیت قرار گیرد.

پروفسور میگل آنجل باریوس با بیان این که ما یک بسته پیشنهاد کاری به همراه خود آورده ایم اظهارداشت: نسبت به رسالت انقلاب و افکار رهبر انقلاب در جهان جهل وجود دارد، مردم دنیا پیروزی ها را می بینند ولی اساس آن مشخص نیست. پیشنهاد من این است که مدیر مرکز ارتباطات و بین الملل کمیسیونی تشکیل دهد که پیگیر سه نکته باشد: کرسی معرفی امام خمینی قدّس سرّه الشریف، کرسی اسلام شناسی و کرسی واژه شناسی اسلام.

وی ادامه داد:  آمادگی خویش را برای میزبانی از هیأت فضلای حوزه علمیه در آمریکای لاتین و بازدید از مدرسه دینی واتیکان رم را اعلام می‌کنم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین