عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
دبیر شبکه جوانان رضوی:
میلاد شعیبی گفت: شبکه جوانان رضوی یک شبکه منسجم از تشکل‌های فرهنگی حول محور نام امام رضا(ع) است که توانسته است به صورتی کاملاً مردمی، به مسائل اجتماعی و فرهنگی و تربیتی ورود کند.
عقیق:میلاد شعیبی، دبیر شبکه جوانان رضوی کشور درباره فعالیت‌های این تشکل مردمی گفت: شبکه جوانان رضوی در ۱۱ سال گذشته با عنایت امام رضا (ع) آغاز به کار کرد. این شبکه با عملیات جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» که با همکاری آستان قدس رضوی انجام شد و با کمک‌های مردمی توانست قریب به کمتر از دوسال، فعالیت‌های خود را به سراسر کشور برساند و در ۳۱ استان کشور دفتر رابط داشته باشد. اکنون پس از یازده سال فعالیت شبکه جوانان رضوی به عنوان بزرگترین شبکه مردمی توسط گروه‌های مردمی برای آن تصمیم گیری می‌شود. از ابتدای کار تا هم اکنون شبکه جوانان رضوی به عنوان یکی از بازوهای ارتباطات مردمی جوانان آستان قدس بود که فعالیت و عملیات مختلفی را باهمکاری آستان قدس انجام داده است.

وی افزود: با همکاری این شبکه و مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید انجام شد که گستره فعالیت آن در دوره تولیت جدید آستان قدس رضوی که فعالیت‌های آستان قدس افزایش یافت، رشد کرد و پل ارتباطی آستان قدس با استان‌ها، همین شبکه‌های جوانان رضوی بودند که فعالیت‌های خود را در استان‌ها انجام می‌دادند. در همان یکی دو سال اول یعنی در ۳ سال گذشته قریب بر ۱۶ یا ۱۷ عملیات مختلف با همکاری مؤسسه جوانان آستان قدس انجام دادیم. در این شبکه قریب به ۴۲۰ تشکل رابط در شهرستان‌ها داریم و قریب به هزار نقطه شهری و روستایی فعال داریم که امسال در دهه کرامت، توانستیم در ۲۱۰۰ نقطه کشور یازده هزار عملیات فرهنگی را انجام دهیم.

عضو شورای مرکزی شبکه جوانان رضوی در ادامه به بحث توانمندسازی تشکل‌های مردمی در این شبکه اشاره کرد که چند هدف را را دنبال می‌کند؛ اول، بحث ورود به حوزه کار تربیتی در حوزه نوجوان و جوان است که شامل یک حوزه محتوایی در حوزه تربیتی جوان و نوجوان و حوزه معرفتی کاربردی است.

وی در این باره افزود: در این راستا، ۷ جلد کتاب اصلی و ۶ یا ۷ جلد هم به عنوان کتاب مکمل تا کنون منتشر شده است که در حوزه معارف کاربردی هستند و قرار است با همکاری جوانان آستان قدس، این محتوا ورود گسترده‌تری در سطح کشور داشته باشد و قصد داریم، این محتوا را بتوانیم در سراسر کشور، ایجاد و توزیع کنیم. این ورود به کار تربیتی در بخش‌های مختلفی است که در ارتباط‌گیری جوانان با جوان‌های نخبه، تربیت مربیان اعتقادی و جوان و برگزاری دوره‌های مختلفی در این زمینه دنبال خواهد شد.

شعیبی با اشاره به فعالیت‌های آینده شبکه جوانان رضوی تصریح کرد: در سال ۹۸ جدا از گسترش کار شبکه در حوزه ملی و در حوزه بین الملل، دنبال ورود به کارهای خدمات رسانی اجتماعی هم هستیم. ما اکنون یک شبکه منسجم از تشکل‌های فرهنگی هستیم که حول محور نام امام رضا (ع) جمع شده‌ایم. از شبکه جوان رضوی می‌توان به عنوان پویاترین شبکه کشور نام برد که با عملیات متحد الشکلی که انجام می‌دهد، توانسته در یک بازه زمانی ورود به مسائل اجتماعی و فرهنگی را آغاز کند.

وی با بیان اینکه، این شبکه، شبکه ای تشکل محور بوده و فرد محور نیست، گفت: ساختار ما این گونه است که یک مسئول استانی داریم که آن مسئول، مدیر یکی از محوری‌ترین تشکلات استان است، یعنی در استان‌ها و شهرستان‌ها هم تشکل محور است که هر ۲ سال یک‌بار بر اساس انتخابات شورای مرکزی و رئیس شورای مرکزی انتخاب می‌شوند. ارتباط این شبکه با مسئول جوانان آستان قدس است که سبد خدمات استان‌ها را برای آنها فراهم کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه، بزرگترین عملیاتی که شبکه جوانان رضوی انجام می‌دهد، برنامه «زیر سایه خورشید» است، اظهار کرد: این شبکه با همکاری مؤسسه جوانان آستان قدس این عملیات را انجام می‌دهد و همچنان که ما در داخل کشور توانسته‌ایم، در صد در صد جغرافیایی ورود کنیم، در حوزه بین‌المللی هم توانسته‌ایم ورود پیدا کنیم و حدوداً به ۲۸ کشور ورود پیدا کرده‌ایم. خوشبختانه این جشن‌ها در آنجا هم بر پایه تشکل‌های بومی و مردمی انجام می‌گیرد و رابطه ما با این تشکل‌ها، در این راستاست که بتوانیم علاوه بر گستره جغرافیایی از افراد دیگری هم در این حوزه‌ها استفاده کنیم و بتوانیم بخش مردمی این تشکل را در حوزه بین‌المللی هم تقویت کنیم.

شعیبی تأکید کرد: شبکه جوانان رضوی بزرگترین، پویاترین و عملیات محورترین تشکل کشور است که صد در صد مردمی عمل می‌کند و حوزه تصمیم‌گیری و فرمایش آن از پایین به بالاست و ما به یک اجماع و خرد جمعی در عملیات و تصمیم گیری ها معتقدیم و امیدواریم در سال ۹۸ به پوشش صد در صدی جغرافیایی در حوزه عملیاتی زیر سایه خورشید هم برسد و قصد داریم با همکاری تشکل‌های دیگر از جمله جوانان آستان قدس بتوانیم، تشکل‌های همکار را بیشتر تقویت کنیم تا در حوزه تربیت مربی، تربیت کادرهای میانی تشکل‌ها و در حوزه تربیت کودک و نوجوان و خواهر و برادر، بتوانیم رشد قابل توجهی در آینده داشته باشیم.

دبیر شبکه جوانان رضوی کشور در پایان از همکاری «مجتبی مختاری» مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برای تقویت هر چه بیشتر این شبکه قدردانی کرد.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین