عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
حجت الاسلام خاموشی:‌
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سی‌و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با کیفیت بهتری نسبت به ادوار گذشته برگزار می‌شود.
عقیق:نشست دو روزه معاونان و مدیران کل استانی سازمان اوقاف با حضور حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی روز گذشته در ساختمان مهر این سازمان آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام خاموشی در سخنانی، حفظ موقوفات را اولویت اول مدیریت در سازمان اوقاف عنوان کرد و گفت: باید طبق ضابطه و قانون عمل کنیم. مسائل وقفی بسیار دقیق و حقوقی هستند و ضابطه همواره حرف اول را در مسائل حقوقی می‌زند.

وی  با بیان اینکه قانون اصل اولیه در سازمان اوقاف است، تاکید کرد: بدون هیچ ملاحظه ای باید به قانون عمل شود.

حجت‌الاسلام خاموشی در بخش‌های دیگری از سخنانش به مسائلی همچون لزوم عمل به نیت واقف، بودجه‌ریزی دقیق بر اساس موقوفات، لزوم مدیریت پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی، اهمیت دسته‌بندی دقیق و علمی موقوفات و مدیریت اختصاصی آنها و بحث اهمیت فقه وقف و مطالعه دقیق آن اشاره کرد و خطاب به مدیران کل اوقاف و امور خیریه استانها، گفت:اصولاً در تلاقی با خواست مردم با سیاست و تدبیر اقدام کنید.

وی در ادامه به بحث پیرامون تبیین مسائل حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت و افزود: مدرسه‌های وقفی زیادی در کشور وجود دارد که سازمان اوقاف باید همت با نیات واقفین و با تعامل با وزارت آموزش و پرورش به آنها نظارت داشته باشد. ما با ظرفیتی که داریم می‌توانیم سازمان مدارس واقفی را راه‌اندازی کنیم.

حجت‌الاسلام خاموشی سپس به فعالیت‌های انجام شده پیرامون وقف دانش در سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: تقریباً در تمام دیدارهایی که با مراجع عظام تقلید داشتم، مساله وقف دانش را مطرح کردم که همه این بزرگواران از اجرای این طرح استقبال کردند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای تولید آذوقه و دارو  با استفاده از ظرفیت موقوفات، ادامه داد: 110 بقعه را در مناطق آسیب‌زا و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی کشور برای اداره شئون اجتماعی منطقه فعال کرده‌ایم.

خاموشی با تاکید بر لزوم گره‌خوردن فعالیت‌های سازمان اوقاف با علم و دانش و اجرای طرح‌های دانش‌بنیان در این سازمان، تصریح کرد: اوقاف با امکاناتی که دارد، می‌تواند نقش شاخصی در کشور داشته باشد.

وی در پایان به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در ابتدای سال آینده  اشاره کرد و گفت: قرآن زبان گویای کل جهان اسلام است. در گذشته این مسابقات به صورت قدرتمند برگزار شده است. امسال هم همه بخش‌ها کمک کنند که این مسابقات که یک فعالیت فرهنگی مهم محسوب می‌شود، با کیفیت بهتری نسبت به سالهای پیش برگزار شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین