عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
امام جمعه موقت تهران:
امام جمعه موقت تهران گفت: در میدان سیاست و خدمت خط انسان‌های طلبکار با حضرت زهرا(س) و انسان کامل متفاوت است، ائمه معصومین(ع) در هرآنچه داشتند اعم از معنویت و مادیت با مردم شریک بودند.
عقیق:آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران به مناسبت ولادت حضرت زهرا در مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: حضرت زهرا(س) از عناوین کلی آفرینش است.

وی افزود: هر کتابی یک موضوعی دارد که نویسنده کتاب آن موضوع را باز می‌کند موضوعات خداوند هم در کتاب تکوین و تشریع آفرینش شامل پیامبر(ص)، امیرمومنان امام علی(ع)، حضرت زهرا(س) و بقیه ائمه معصومین(ع) هستند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) صحیفه عالم آفرینش هستند و آنها ارزش‌های انباشته کلی هستند که با شدن آنها تمام عالم تشکل شده است، عنوان کرد: هبوط حضرت آدم(ع) از عالم بالا حکمت داشت وقتی انسان بدون زحمت چیزی را به دست آورد قدر آن را نخواهد دانست؛ او پس از هبوط به این رسید که از قله یعنی ائمه معصومین(ع) بسیار فاصله دارد و باید خود را به آنان برساند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی مرهون زحمات و خون دادن کسانی است که در زندگی رنج و سختی کشیده بودند، اظهار کرد: ملتی که بدون زحمت به چیزی برسد قدر آن را نخواهد دانست، مرفهان نمی‌توانستند انقلاب کنند اگر هم آن را به دست می‌آوردند نمی‌توانستند نگه دارند؛ اما مبارزانی که رنج تحمل کردند و جوان دادند آن را نگه می‌دارند.

وی افزود: در عالم هستی گروهی جزو عالین بودند رتبه آنها بالاتر از حضرت آدم بوده است بر حسب روایات حضرت زهرا(س) یکی از این عالین است که رتبه او جز برترین عوالم امکان است.

آیت‌الله صدیقی در تبین طهارت و حجیت حضرت زهرا(س)، ابراز کرد: حضرت الگوی بی‌دغدغه است هرکس از او تبعیت کند روز قیامت تکیه‌گاه منطقی خواهد داشت زیرا آنجا از روش و سبک زندگی ما سوال خواهند کرد، اگر الگوی ما ایشان باشند مواخذه نخواهیم شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آیه مباهله حجیت و آیه تطهیر کمال مطلق حضرت زهرا(س) را اثبات می‌کند، عنوان کرد: این کمالات را کسانی غیر از ائمه معصومین(ع) ندارند.

وی درباره سبک زندگی حضرت زهرا(س) با اشاره به سوره هل اتی؛ گفت: ائمه معصومین(ع) از جمله حضرت زهرا(س) به تعهدات خود عمل می‌کردند با اینکه عامل بودند مغرور و طلب‌کار از خدا نبودند، در میدان سیاست و خدمت خط انسان‌های طلبکار با حضرت زهرا(س) و انسان کامل متفاوت است، ائمه معصومین(ع) در هرآنچه داشتند اعم از معنویت و مادیت با مردم شریک بودند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد:  حضرت زهرا(س) حتی در دعا نیز همواره دیگران را بر خود و خانواده خود مقدم کرده و ایثار می‌کردند این چیزی است مردم حسرت آن را در مسوولان دارند، مردم ایثار دارند و هنوز که هنوز است امثال شهید حججی را فدای کشورشان می‌کنند، ایثار مردم کشور را نگه داشته است سیاست‌زدگی و رفاه‌طلبی مایه رسوایی مسوولان شده و کشور را ویران می‌‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایثار فضیلت اما انگیزه آن مهمتر است؛  خاطرنشان کرد: عمل به تعهدات، ایثار، مغرور نبودن، اخلاص در عمل و بی توقع بودن از غیرخدا ارث خوبی است که از حضرت زهرا(س) به ما رسیده قدر آن را بدانیم.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین