عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی:
امام جمعه موقت تهران، جوانان نسل چهارم را رویش‌های جدید انقلاب دانست و گفت: این بچه‌هایی که نه امام و شهدا را دیده‌اند و نه دوران انقلاب و دفاع مقدس را درک کرده‌اند، رهروان واقعی راه شهدا هستند.
عقیق:جت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در سومین یادواره شهدای منطقه فاز دو پادادشهر اهواز، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از مقام شامخ خانواده‌های معظم آنان تجلیل کرد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده صحیح از عمر افزود: خاسر وزیان کننده کسی است که عمر و وقت او بگذرد اما دستاوردی نداشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی، تصریح کرد: خسران مادی و کمبودهای اقتصادی جبران می‌شود اما جوانی که عمر و فرصت جوانی را از دست بدهد خسران کننده‌ی بزرگ است؛ چراکه جبران و بازگشتی برای آن نیست.

این استاد اخلاق حوزه، جوانان را به انس با قرآن دعوت کرد و گفت: تسبیح خداوند در کمالات دینی از جایگاه والایی برخوردار است و جزء اسرار سلوک است.

امام جمعه موقت تهران، در ادامه به نقل از عرفا و بزرگانی همچون مرحوم آیت الله پهلوانی و آیت الله سعادت پرور مداومت به تسبیح، علی الخصوص مسبحات سبعه «سوره‌های اسراء، حدید، حشر، صف، جمعه، تغابن و اعلی» را راهگشا توصیف کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی، گفت: یکی دیگر از سنت‌های مهم عرفا و بزرگان مذمت درخواست و خواهش از دیگران بود! حال آنکه آن درخواست از مؤمنین بوده لیکن به همین مقدار هم نمی‌پذیرفتند، چه برسد به درخواست از اجنبی!

امام جمعه موقت تهران، بیان داشت: مسلمان مناعت طبع و عزت‌نفس دارد و هر قراردادی را به قیمت وطن‌فروشی و تسلط کفار امضا نمی‌کند! به همین دلیل اگر کسی چشم به اجنبی‌ها و کفار داشته باشد، خداوند این را بی‌جواب نمی‌گذارد؛ چراکه او وعده داده و به جلال خود قسم خورده که هرکس به غیر از خدا چشم امید داشته باشد، او را به حال خود رها کند.

وی در ادامه تصریح کرد: مصداق بارز این حدیث را در برجام دیدیم که امید به غیر خدا هیچ ثمری نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی، در پایان به برخی از ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: انقلاب در مسیر خود ریزش‌هایی داشته، لیکن رویش بزرگ این انقلاب همین جوانانی هستند که امروز زینت‌بخش مجالس شهدا شده‌اند! جوانان نسل چهارم که نه امام و شهدا را دیده‌اند و نه دوران انقلاب و دفاع مقدس را درک کرده‌اند، امروز ادامه دهنده راه شهدا شده‌اند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین