عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
به یاد مرحوم آیت الله مؤمن؛
چند ساعت بعد، وقتی متن پیش ‌نویس خبر دیدار را به آقازاده ‌شان رساندم اصلاً در توهّمم هم نبود که خود آیت الله با دقّت زیاد، متن خبر را بخواند و دو سه نکته تذکّر دهد که ارادت ما را مضاعف کرد: «ابوی فرمودند من در جاهایی ...
عقیق:ساعت یازده صبح جمعه یازدهم اسفند بود که برای اوّلین و آخرین بار در منزلش به حضورش رسیدیم.

در کوچه ‌پس‌ کوچه ‌های محلّه ‌ی قدیمی باغ پنبه قم، همان منزل قدیمی ... راز ارادت مردم قم به ایشان گویی در همین زهد و بی‌آلایشی و مردمی ‌بودنش بود.

با وجود کسالت، با گرمی ما را به حضور پذیرفت و وقتی با تدوین مطالبات حوزوی آقا مواجه شد، گویی کسالتش را از یاد برد و زمان را نیز ...؛ ما وسواس‌گونه ملاحظه ‌ی کسالتش را کردیم و او بی‌آنکه ما از او بخواهیم، عطش ما را با مدح بی ‌تکلّف از آقای خامنه ای پاسخ می‌گفت.

«من در آقای خامنه اي غیرخدا ندیده‌ ام»

تیتر خبری‌ بود که از آن دیدار به بیرون منعکس شد؛ امّا حلاوت آن دیدار و اخلاص و صفای آن فقیه انقلابی را چه تیتری می‌تواند منعکس کند؟! الحق که دنیا چقدر محدود است.

چند ساعت بعد، وقتی متن پیش ‌نویس خبر دیدار را به آقازاده ‌شان رساندم اصلاً در توهّمم هم نبود که خود آیت الله با دقّت زیاد، متن خبر را بخواند و دو سه نکته تذکّر دهد که ارادت ما را مضاعف کرد:

«ابوی فرمودند من در جاهایی تعبیر آقای خامنه ‌ای کردم، اینها را اگر صلاح می ‌دانید به مقام معظّم رهبری یا مثل آن اصلاح کنید که خدایی ‌نکرده خلاف شأن ایشان تلقّی نشود»!

و ما عرض کردیم بگذارید قدری از صفا و ارادت و بی‌تکلّفی ایشان با همین الفاظ منعکس شود؛ برداشت منفی نمی ‌شود.

و البته همین است که در این دل‌ نوشته، من هم «شما» را «تو» خطاب کردم تا تکلّفی دیده نشود و فقط دغدغه‌ تان دیده شود.

بارها در همان دیدار سال 96، با حرارت تأکید کردید که «بر تحقّق عملی فرمایشات مقام معظّم رهبری متمرکز شوید؛ عمده این است که اینها را در مقام عمل، محقّق کنید ...»

و از دوست عزیزی در مراسم تشییع شنیدم که دو ماه قبل هم در آذرماه 97 با همان حرارت تأکید کرده بودید که: «در سطح حوزه هم برای تبیین و تثبیت ولایت فقیه تلاش کنید تا به گفتمان رایج تبدیل شود. هنوز این بحث مهم در حوزه، جای کار (تقویت گفتمانی) دارد ...».

الله اکبر به این بزرگی؛ الحق که مردم قم هم خوب قدرشناسی کردند

به قول آن پیرمرد قمی که آن روز جمعه آن دیدار با عشق و علاقه آمده بود وجوهاتش را به شما بپردازد، با تو «عِقش»! می‌کردند و حالا ...

آری تو گفتی:

«خدا آقای خامنه ای را برای این ملّت نگه داشته است ...؛ او کسی نیست که به احدی باج بدهد ...؛ به مردم باور دارد و اعتقادش این است که هرکاری به مردم واگذار شود، حل خواهد شد، مثل فتنه 88 ...؛ راه حل مسائل اقتصادی هم همین است.

متن از: حجت الاسلام علی خراسانی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین