عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
طی مراسمی در آستان سیدالکریم
همایش ملی «ابن سینا» و تجلیل و اهداء یازدهمین جایزه ویژه علمی و ترویجی حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام به علّامه آیت الله حسن زاده آملی برگزار می‌شود.
عقیق:همایش ملی «ابن سینا» و اهداء یازدهمین جایزه علمی و ترویجی حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام به همت مرکز نجوم و علوم نوین آستان مقدس و با همکاری انجمن نجوم ایران و بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، پنجشنبه ۹ اسفندماه از ساعت ۷ صبح در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام برگزار می‌شود.

در این همایش آقایان جواد لاریجانی، محمدباقر لاریجانی و آیت الله طاها محمدی ریاست بنیاد ابن‌سینا از سخنرانان و میهمانان ویژه خواهند بود و از دو کتاب «افراد المقال» ابوریحان بیرونی با موضوع «ساعت آفتابی» و «تلخیص مجسطی» ابن سینا رونمایی می‌شود.

 

 

این همایش با اهداف ایجاد انگیزه علمی و خودباوری در بین دانش‌ پژوهان ایرانی، تبادل نظر میان صاحب ‌نظران در جهت شناخت و معرفی هر چه بیشتر جایگاه علمی ابن سینا در تاریخ علوم طبیعی و ریاضی، تبادل نظر در جهت شناخت و حفظ میراث بر جای مانده از تمدن اسلامی و زمینه سازی برای باز آفرینی تمدن اسلامی در عصر حاضر برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است، در سال جاری طی فراخوانی از علاقمندان دعوت گردید تا آثار و مقالات خود را حول محورهای این همایش به مرکز نجوم و علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام ارسال کنند؛ که  ۲۵ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال گردید و طی بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت داوران و دبیر علمی همایش ۱۵ مقاله برگزیده شد که صاحبان آثار در این همایش به ایراد سخنرانی می‌پردازند و در پایان از ایشان تقدیر بعمل خواهد آمد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین