عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۳۰۵
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
«سید داغر الموسوی» فرمانده «تیپ المنتظر» حشد الشعبی پس از سال‌ها مجاهدت و مقابله با ظلم به دیار حق شتافت.
عقیق:چند روز پیش بود که خودرو حامل رزمندگان حشدالشعبی یا همان بسیج مردمی عراق در مسیر بصره-بغداد واژگون و منجر به فوت سید داغر الموسوی فرمانده «تیپ المنتظر» حشد الشعبی شد.پیکر این فرمانده, پس از تشییع در زادگاهش بصره به نجف منتقل شد و با حضور ابومهدی مهندس نائب رئیس حشدالشعبی عراق و جمعی از فرماندهان و رزمندگان گروه‌های مقاومت در قبرستان وادی‌السلام نجف به خاک سپرده شد.

سید داغر الموسوی که بود؟

سید داغر الموسوی از سیاستمداران برجسته بصره و یکی از اعضای دوره اول شورای این استان بود. نمایندگی استان بصره در فراکسیون پارلمانی التحالف الوطنی و فعالیت به عنوان مشاور رئیس جمهور در زمینه عشایر در کارنامه این فرمانده به چشم می‌خورد.

این فرمانده بسیجی در ادامه به سِمت رییس جنبش اسلامی «سیدالشهدا» انتخاب شد. پس از آن بود که در جایگاه معاونت دبیرکل جنبش «سازندگی و جهاد» وابسته به شهید آیت‌الله محمدباقر حکیم به فعالیت پرداخت. از سوی دیگر سید داغر نقش ویژه‌ای در تاسیس ائتلاف بصره در سال 2013ایفا کرد.


‌او اواخر سال 2015 به صورت کامل از عرصه سیاست کنار کشید و به فعالیت‌های جهادی به عنوان یکی از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی پرداخت. الموسوی با صدور فتوای جهاد کفایی از سوی آیت‌الله سیستانی به تاسیس «تیپ المنتظر» اقدام ورزید که صدها مجاهد را در جریان نبرد علیه داعش معرفی کرد.‌

از جمله عملیاتی که این تیپ در آن مشارکت داشت می‌توان به نبرد جرف الصخر در استان بابل، نبرد الیوسفیه در جنوب بغداد، نبرد النباعی در استان صلاح الدین، نبرد منطقه الثرثار در استان الانبار و همچنین محاصره استان تکریت اشاره کرد.

عمار فارس الجعفری مسئول دفتر حشدالشعبی بصره درباره خصوصیات سید داغر الموسوی می‌گوید امروز ما درد بزرگی را برای از دست دادن سید داغر موسوی فرمانده لشکر هفتم حشدالشعبی داریم. او یکی از رمز‌های مقاومت عراق در برابر تروریست‌ها و دشمنان بود و پدرِ بزرگی برای رزمندگان مقاومت بود.

فالح الخزعلی نماینده پارلمان عراق درباره این فرمانده می‌گوید او در صحنه‌های مختلفی در عراق حاضر شد و در آخر نیز برای حفظ عزت و کرامت مردم در میدان های نبرد علیه تروریست‌ها حضور داشت و خسارت برزگی را برای او داریم.

شاکر محمود لفته معاون فرمانده عملیات حشد الشعبی نیز می‌گوید که سید داغر الموسوی فعالیت‌های مؤثر خود را بر علیه رژیم بعث و ظلم از انتقاضه شعبانیه آغاز کرد و به مبارزه با نظام صدام حسین به پا خاست. بعد از فتوای مرجعیت دینی برای مبارزه با تروریست‌ها آغاز کرد و مجاهدت‌های فراوانی در مبارزه تروریست‌ها داشت.

همچنین ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با انتشار پیامی مراتب تسلیت و همدردی خود به مناسبت عروج سید داغر الموسوی فرمانده تیپ المنتظر حشد الشعبی عراق را به خانواده، بستگان و همرزمان آن مجاهد بزرگ مبارزه با دیکتاتوری و تروریسم اعلام کرد.

سفیر ایران در این اطلاعیه ضمن تمجید از مجاهدتهای آن مرحوم از خداوند بزرگ برای وی علو درجات و برای خانواده آن مجاهد مومن، صبر و سلامت مسالت کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین