عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۲۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
عملیات طلاکاری سه ایوان باب القبله، باب المراد و باب القریش در حرمین مطهر کاظمین با ۱۶ هزار خشت طلا آغاز شد.

 عقیق:  رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: برای طلاکاری سه ایوان باب القبله، باب المراد و باب القریش در کاظمین 16 هزار خشت طلا مورد نیاز است.

جعفر دهنوی تصریح کرد: هزینه ساخت هر خشت بدون احتساب طلای آن سه میلیون ریال می‌باشد که از استان خراسان رضوی تامین می‌شود.
او کل هزینه برآورد شده برای ساخت این ایوانها را در مجموع 48 میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: طلای مورد نیاز که نزدیک به 200 کیلوگرم می‌باشد از محل نذورات این حرمهای مطهر تامین می‌شود.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی افزود: نحوه تامین هزینه و مدت اجرای این پروژه‌ها به منظور مشارکت مردم به زودی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نوع مشارکت شهروندان در استان خراسان رضوی در این طرح همانند حضور در بازسازی گنبد حرم مطهر حضرت امام جواد علیه السلام و حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام است و به افرادی که هزینه هر تعداد خشت را تقبل می‌کنند لوح تقدیر و سند افتخار داده شده و نام آنها بر همان خشت حک می‌شود.
دهوی افزود: اتحادیه طلا و جواهر خراسان رضوی نیز برای مشارکت در این طرح با جمع آوری کمکهای جواهرفروشان در این استان پیش قدم شده است.
او مدت اجرای این پروژه را یک سال ذکر و ابراز امیدواری کرد با تامین هزینه ساخت، طلاکاری این ایوانها به سرعت به انجام برسد.
وی افزود: انجام سنگ فرش و ازاره‌های کف و بدنه این ایوانها نیز با کمکهای مردمی از خراسان رضوی انجام گرفته است.


منبع: شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین