عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۱۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
شركت ارض القدس ۱۴ بخش طرح توسعه حرم مطهر حضرت عباس(ع) را به اتمام رساند كه اين بخش شامل فضاي مياني بين در ورودي امام هادي(ع) و در ورودي علقمي در سمت شرقي استانه مي‌شود.

عقیق:  مهندس حميد مجيد مدير شركت و سخنگوي شركت ارض القدس گفت: با به پايان رسيدن اين بخش از طرح توسعه حرم مطهر حضرت عباس(ع) پيشرفت طرح توسعه آستان مقدس به ۷۸٪ خواهد رسيد.


وي افزود: اين طرح به بخش‌هاي متعددي تقسيم شده است تا هر كدام بدون ايجاد مزاحمت براي زائران و تلاقي دو بخش با يكديگر در سه طبقه زيرين و همكف و طبقه اول احداث شود.

مهندس حميد اظهار داشت: احداث اين بخش شامل ساخت ستون‌هاي بتني و ساخت ديوارها و كابل كشي برق و تلفن و بلنگوها و سيستم هنك كننده و گرمايشي و امنيت و حريق شد.

وي ادامه داد: ديوار‌ها با مرمر و زمين با گرانيت پوشش داده شده است و سقف‌هاي كاذب و دكوراسيون داخلي به پايان رسيده است.

اين مهندس عراقي گفت: همچنين در ديوارها قفسه هايي طراحي شده است تا در اشغال مكان صرفه جويي شود. ديوارهاي خارجي و سقف‌هاي بيروني نيز با كاشي كربلايي و مرمر نقش و نگار گرفته است و پنجره‌ها دو جداره آلمينيومي نيز در جايگاه خود نصب گرديدند.

وي يادآور شد: طرح توسعه حرم مطهر حضرت عباس(ع) در فضايي به مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع و در سه طبقه در فضايي به مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع از زيرزمين و همكف و طبقه اول، مجهز به جديدترين وسايل خدماتي در اختيار زائران قرار مي‌گيرد.

به گزارش الكفيل، طبقه زيرزمين كانالهايي براي انتقال آب باران در نظر گرفته شده است تا مشكلات موجود را برطرف سازد و با تجهيزات هوشمند كه ارتفاع اب را كنترل ميكند، اب را مكيده و به چاه‌هاي مخصوص كه براي اين منظور در نظر گرفته شده است هدايت كند.




منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین