عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۰۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
مدیر عامل مؤسسه کشوری مهد قرآن گفت: تا زمانی که دولت نگاه راهبردی به مسائل قرآنی در کشور نداشته باشد و فعالیت های قرآنی را در حد زیبا خواندن قرآن ببیند، فعالیت های قرآنی هر روز در کشور کم رنگ تر می شود.
عقیق:«سید محمود چاوشی» در برنامه رادیویی «افق» که امروز شنبه، ۱۳ بهمن ماه به بررسی و تحلیل فعالیت های موسسات قرآنی پس از انقلاب پرداخت گفت: موسسات قرآنی همواره در ایران فعالیت های آموزشی و تربیتی خوبی در بحث قرآن داشته و دارند و بنا به وظایف دولت ها در زمینه های مختلف از حمایت ها دولتی و مردمی برخوردار می شوند این موسسات با وجود مردمی بودن بهتراز مجموعه های وابسته به دولت در زمینه آموزش قرآن در کشور عمل می کنند.

مدیر عامل مؤسسه کشوری مهد قرآن با اشاره به عدم حمایت های مالی دولت از موسسات قرآنی در سال های اخیر گفت: در سال های اخیر به دلیل وضعیت اقتصادی کشور حمایت های دولتی از موسسات قرآنی کاهش یافته است و کمک های مردمی هم به واسطه مشکلات اقتصادی مردم کم رنگ شده است.

چاوشی خاطر نشان کرد: تا زمانی که دولت نگاه راهبردی به مسائل قرآنی در کشور نداشته باشد و فعالیت های قرآنی را در حد قرآن خواندن و زیبا خواندن قرآن ببیند و بداند فعالیت های قرآنی هر روز در کشور کم رنگ تر می شود.

مدیر عامل مؤسسه کشوری مهد قرآن ادامه داد: حضرت امام فرمودند کتاب انقلاب ما قرآن کریم است، دهه های اول انقلاب شرایط آموزش قرآن و فعالیت های قرآنی خیلی بهتراز دهه های بعدی بود و ما به نوعی نسل جوان و نوجوان خود را که استعداد و علاقه به آموزش قرآن دارند با این روند از دست می دهیم  و با جذب اینها به مراکز و موسسات قرآنی زمینه انحراف در جامعه کاهش می یابد و رشد اخلاق و معنویت را در جامعه گسترش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اگر در حوزه قرآن و ترویج فعالیت های قرآنی در جامعه حرکت نکنیم قطعا باید در زمینه اصلاح جامعه در زمینه انحرافات پیش برویم که این خود هزینه بسیاری بر دوش دولت  می گذارد. کار فرهنگی مثل درخت گردو می ماند ما چهل سال از انقلاب گذشته است و نیروهای رشد و تربیت یافته در اوایل انقلاب هم اکنون به بار نشسته برای ادامه این نسل در آیندگان نگاه راهبردی به قضیه آموزش قرآن و فعالیت های قرآنی داشته باشیم و موسسات در صف مقدم این راه شبانه روز فعالیت می کنند با حمایت آنها، فعالیتشان چند برابر می شود.

چاوشی پیرامون افق و چشم انداز فعالیت موسسات قرآنی در دهه پنجم انقلاب با اشاره به آیه 15 سوره احقاف که خداوند متعال سن 40 سالگی را سن نیرومندی معرفی کرده است گفت: در خصوص فعالیت های قرآنی در دهه پنجم با استفاده از مضامین این آیه اولا با شکر نعمت به سمت کارهای شایسته و عمل صالح برویم و بایستی در فعالیت های قرآنی بازنگری جدی داشته باشیم.

 

مدیر عامل مؤسسه کشوری مهد قرآن بر لزوم بازنگری جدی در تعریف فعالیت های قرآنی در کشور تاکید کرد و گفت: در کشورمان هر زمان صحبت از قرآن می شود به خاطر برگزاری مسابقات قرآن، آموزش تجوید، قرائت، صوت، لحن و حفظ  می رسد. متاسفانه  بسیاری از بودجه های قرآنی کشور در دستگاه ها صرف برگزاری رقابت های قرآنی و مسابقات می شود در صورتی که اگر این بودجه ها صرف آموزش قرآن شود خروجی بهتری خواهد داشت.

چاوشی خاطر نشان کرد: باید بازنگری جدی در تعریف فعالیت های قرآنی در کشور صورت گیرد و اگر واقعا این روند ادامه یابد فاجعه وار است. باید در روش آموزش قرآن نیز بازنگری کنیم و علاوه بر حفظ قرآن، تدبر در آیات الهی را از همان جلسات اول آموزش به قرآن آموزان فرادهیم تا از آیات نور بخش قرآن در زندگی روزمره خود بهره ببرند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین